Jump to content

Børsa begynner å ankomme heimen


Tjukkas

Recommended Posts

Ting begyner å ankomme....
Tror ikke denne bolten har blitt skutt mye :-D

Resten av børsa er enda underveis. Denne kom i dag :-D
Og må jo si at skal man ta boltens tilstand som en indikasjon, 
så blir dette  bra :-D



 

116707847_2652708608333937_7498739632552301073_n.jpg

Edited by Tjukkas
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Vel det kom også ammunisjon....å sende et komplett våpen med ammunsisjon i Posten er vel ikke helt kosher regner jeg med :-D

Børsa er i enda i det sorte hullet mellom Oslo og Troms. 
Siuste tracking er at Pakken er "Sortert og videresendt" det er status siden fredag. 
Men det bare Tirsdag. Tipper den ankommer Bjerkvik i morgen, og da kan jeg hente den på torsdag. Og samme kveld er det Seniortrening på skyteban, så jeg tar den med, sier jeg vil melde meg inn, og spør om å få skyte inn.
om det ikke går så er det Jegertrening til uka....

 


 

Edited by Tjukkas
Link to comment
Share on other sites

Herer den ofisielle grunnen fra Posten:
 

Våpen

Skal du sende våpen innenlands, må våpenet sikres på en slik måte at det ikke kan benyttes, jf. våpenloven.

Det betyr at en vital del må fjernes fra våpenet og denne må sendes separat.

Som sender av våpen skal du kjenne til våpenloven og hvordan et våpen skal sikres ved transport.

https://www.posten.no/sende/klargjoring/unntaksliste-for-spesielle-sendinger

Link to comment
Share on other sites

Vel, selv den gamle våpenloven sier vel noe om at "Forlates motorvognen uten forsvarlig tilsyn, skal en vital del tas ut og medbringes." 
Og de tenker kansje at våpenet ikke er under forsvarlig tilsyn hele tiden under transport og lagring, Sjøføren tar seg vel en pølse og dasspause eller to underveis også....
er ikke vital del i våpenet har de ryggdekning for å transpiortere uten å måtte brys eg med sånne ting


 

Edited by Tjukkas
Link to comment
Share on other sites

For min del er jeg helt ok med at det gjørs slik. Er bare irriterende at posten nå bruker ei uke opp hit eller ned dit. 
Ble jo helt sjokkskadd da jeg skulle sjekke hvor langt pakken med sluttsykket var kommet, og det blinket mot meg at jeg kunne hendte den på mandg.
så raskt postgnag har jeg ikke opplevd siden før Posten ble så effektiv!

Litt surt å vnete noen dager ekstra da, på resten av børsa når de ble levert posten samtig. Ene gikk vel med fly, den andre går med toget gjennom Sverige til Narvik, 

pga av vekt/størrelse tenker jeg

 

 

Edited by Tjukkas
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...