Jump to content

Beste gummistøvler


per-ulv

Recommended Posts

Hei.

irriterer meg over at jeg ikke finner gode gummistøvler som holder mer en 3 høster før de sprekker

hadde første generasjon viking Slagbjørn i 15 år, nå har jeg. Brukt to par viking Trophy, de holder 2 høster

noen som har noen tips, har jaktstøvler selvsagt, men på regnværsdager, jakt i mye myrterreng, eller molteturer blir det noen mil i gummistøvler hver høst. 😊

Link to comment
Share on other sites

Veldig fornøyd med muck boots som vinterstøvel men jeg må bytte de ut annenhver år fordi jeg sliter ut sålen. Viking er favoritten på vår/sommer/høst men som andre har vært inne på så sprekker de etter omtrent 2 år. Ved mye bruk så går sålen i oppløsning fra innsiden før de sprekker.

 

Bruker kun muck boots og viking. Anbefales!

Link to comment
Share on other sites

Enig med @Cruiser om Nokia tuura, Nokia tuura hadde jeg tidligere i mange år. Siden jeg ikke fant dem hos en lokal forhandler kjøpte jeg noen andre fra Viking. Uansett går jeg for nevnte Nokia neste gang, beste jeg noen sinne har hatt. Det som dreper gummistøvler er om man sitter for nære bål, støvlene blir glovarme og tørker ut. Siden jeg har "brent" meg på dette to ganger har jeg holdt litt bedre avstand til bålet. En gang jeg satt nære ble gummien flytende og ga gummiavsetning på fingrene ved berøring.

Bål.jpg

Støvlene på bilde er Viking ett år gamle, ikke sikker på produktnavnet, kjøpte dem på salg hos XXL. Det blir uansett Nokia tuura før eller siden. 

Edited by Vaquero
Link to comment
Share on other sites

Takk for gode råd, 

har skjemt bort de viking  støvlene med silikon, de blir å lagret i kjellern

mørkt , rel lav temp så er nok gummi blandinga som ikke er noe tess..

ang Nokia Tuura så har jeg faktisk slitt ut et par av de

hadde de minst 10 år, kanskje jeg prøver de en gang til selv om de nok ikke har like bra såle som viking sine, skal vurdere muck boot, har en bekjent som bruker de mye til jakt,.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ligg langt unna Tretorn Setter Outlast.

 

Det er de mest komfortable gummistøvlene jeg har hatt, ingen andre har vært i nærheten. Har gått tur med bikkja barbent i dem flere ganger.

 

Men de begynner å sprekke etter noen få måneder og Tretorn påstår bare at du ikke har vasket dem og satt dem inn med silikon. 

 

Edit: akkurat vært på telefonen med en svær forhandler (ikke XXL) som bekrefter at Tretorn ryker altfor raskt. Elendig gitt en listepris på innpå 2000 kr.

Edited by Skrueråmuttere
Link to comment
Share on other sites

Biltema sine. 250 kr. Har fungert greit til båtbruk, fisketurer og all jakt nå i høst. Kjøpte dem i vår, kommer tilbake med raport om hvor lenge de varer, men det virker ikke som om de 
der rådyre som nevnes oppi tråden er av bedre  kvalitet. Jeg forteller i tråden her når de er utslitt :-D
Aldri vært vasket, annet enn en tur gjennom en søledam for å skylle av dem den verste gjørma før jeg sette rmeg i bilen,  og har stått ute på trappa i hele sommer. Kastes vel i et gjørne i kjellern når snøen kommer.

https://www.biltema.no/bygg/arbeidsklar/stovler/gummistovler-herre-og-dame-2000040407

 

Edited by Tjukkas
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...