Jump to content

Vernebriller/skytebriller til rifleskyting


Recommended Posts

Er det vanlig med skytebriller når man skyter med rifle? Lurer på det før jeg skal på mitt første stevne. 

 

Har til nå kun skytet på innendørs bane og det virker som jeg er den eneste med vernebriller.

Ser mange på forumet her si ja, at man skal bruke det og at de alltid gjør det, men i praksis ser jeg folk kun spørre om det relatert til pistolskyting.

Det ser heller ikke så vanlig ut på f.eks jaktvideoer på youtube.

 

"Proffe" briller med f.eks lapp foran det ene øye virker heller ikke til å verne mot noe som helst.

 

Vil ikke føle meg som en dust når jeg kommer på stevne hvis det ikke er behov for briller :-)

 

Har noen noen gode å anbefale? Jeg har hittil bare brukt noe jeg har hatt liggende hjemme, men opplever mye dugg på dem.

Link to comment
Share on other sites

Hva er det for slags stevne du skal på?

Innen for DFS ser en jo kun skytebriller av det slaget som ikke beskytter mot noe som helst men korrigerer synet. Og må en som meg bruke slike kan en jo ikke ha verne briller i tillegg. Nå har jeg aldri opplevd at det kommer noe ut i bakenden på Sauer 200 STR men det kan kanskje forholde seg annerledes på andre våpen. Og skytes det med automatvåpen fyker det jo tom hylser i alle retninger så da er sikkert verne briller lurt. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...