Oxa Posted July 27, 2020 Share Posted July 27, 2020 Hei, 1. Hva er deres tanker rundt denne riflestokken/Chassis? https://mkmachining.com/product/mk2-bullpup-chassis-preorder/ 2. Så lenge totallengden på rifla er 84cm og pipa er minimum 40cm, så er vel denne fullt lovlig i Norge? 3. Hva tenker dere om sikkerheten ved hylsespreng? Her blir jo overgangen låskassehals-pipe bli liggende rundt halsen på vedkommende. 4. Med tanke på presisjon og vekt, ville dere valgt Remington 700 eller Tikka T3? 5. Kan privatpersoner importere denne, eller regnes det som "våpendel" og det må en lang søknadsrunde for å få importert dette over dammen? Jeg personlig synes denne bullpup stokken ser som ut som god løsning på ei kort rifle men med kraften fra et langt løp. Litt skeptisk til at optikken blir montert såpass høyt over pipa og at den ikke er festet til låskassen eller rifle-løpet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ei tohi varjata Posted July 27, 2020 Share Posted July 27, 2020 $2k blir for min del ALT for mye for noe som har flere ganske rare designvalg. Som du nevner er optikkmontasjen rimelig så som så, og jeg har ikke hørt så mye positivt om avtrekket. Selskapet har vel også vært litt kjent for å love mye, uten å levere så veldig.. jeg hadde tenkt meg om hva som kommer til å skje dersom du skulle oppleve en servicesak. Til prisen (18 200 norske kroner pluss eksportavgifter, frakt, norsk toll og moms + prisen på kassa og pipa du skal bruke inni) hadde jeg personlig heller vurdert Desert Tech, selv om det selskapet dessverre er driftet av en konservativ sekt som bedriver skattebedrag og donerer penger til korrupte politidistrikter. 2. Ja 3. Bruk briller som en ALLTID skal ved skyting 4. Tikka 5. Ja, ikke søknad- eller kontrollpliktig Ole Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts