Jump to content

Våpendeler


Jeger'n

Recommended Posts

På min gamle PC hadde jeg lagret ei amerikansk side som solgte div deler til alle mulige våpen. Noen som har tips om ei slik side med et utrolig utvalg? Dersom minnet er rett, så var navnet på firmaet noe annet enn domenenavnet. Jeg kjøpte bl.a. et par lekre classicstokker til Lakelander der for en del år siden.
 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

 

On 8/16/2020 at 5:11 PM, Razorback said:

Sånn bortsett fra at Numrich ikke sender ut av landet lengre da... 🙄

 

Er det noen som har klart å bestille noe derfra i det siste? Via f.eks. Jetcarrier? På sidene til Jetcarrier finner jeg ikke lenger noe forbud mot våpendeler, tvert i mot står det at ikke-registreringspliktige deler er helt ok. Men Numrich aksepterer ikke norske kredittkort ved betaling.

 

Noen som har noen lure triks i Ludo her, eller går dette fortsatt ikke an å få til?

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Ei tohi varjata said:

Det står klart og tydelig at de ikke sender ut av landet..


Ole

Ja, men når man sender via Jetcarrier trenger de jo ikke det. Da er det Jetcarrier som står for eksporten. Tidligere ville ikke Jetcarrier ta i våpendeler, men nå har de åpenbart ombestemt seg. Så da skulle man jo tro at dette ikke er umulig.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Ei tohi varjata said:

Det er straffbart for Numrich å vitende sende deler til JetCarrier for ulovlig eksport.

 

Ole

Ja, men er det ulovlig eksport, når Jetcarrier nå tydeligvis ikke har noe i mot å sende våpendeler ut av landet? Jeg forstår hva du mener, og jeg regner med at det var derfor Jetcarrier tidligere var tydelige på at de ikke ville videresende våpendeler av noe slag - ikke en gang til luftvåpen.

 

Jeg er heller ikke interessert i at noen skal gjøre noe straffbart for å få delene ut av landet. Men nå har det åpenbart skjedd en endring hos Jetcarrier, og jeg regner med at de ikke plutselig har bestemt seg for at dette er greit, hvis det er straffbart.

 

Så det jeg lurer på, er om noen helt i det siste har fått Numrich til å sende noe til f.eks. Jetcarrier. De aksepterer jo tilsynelatende adressen, det er det utenlandske kredittkortet som ikke går gjennom.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan tenke meg de reagerer på adressen dersom det er en JetCarrier-adresse, og kansellerer ordren..

Det er ulovlig eksport om delene blir sendt ut uten tillatelse ja, uansett om JC tar dem imot eller ei. Jeg husker ikke hvordan den der $100-regla går, men det er langt fra alt du kan sende ut uten spesifikk tillatelse..

 

Ole

Link to comment
Share on other sites

Har fått tilsendt fra Numrich via JetCarrier flere ganger, senest i vår. Bøygen er at du får et problem siden de ikke godtar utenlandske kreditt/bankkort, selv ikke når du faktisk skal ha tingene tilsendt en privat fysisk adresse i USA.

 

Men, som en del av dere sikkert har fått med dere, så skal/skulle etter planen, deler og tilbehør til sivile våpen bort fra ITAR-listen og heller falle inn under "vanlige" eksportregler (sånn typisk at det ikke kan sendes til land det er embargo mot osv). Fikk en mail fra ATF-kontaktpersonen min om dette for noen måneder siden.

 

Det finnes noen få ting som er unntatt ITAR, eksempelvis deler til hagler er ikke underlagt eksportrestriksjoner, på lik linje med ladeutstyr blant annet.

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, Rausheim said:

Har fått tilsendt fra Numrich via JetCarrier flere ganger, senest i vår. Bøygen er at du får et problem siden de ikke godtar utenlandske kreditt/bankkort, selv ikke når du faktisk skal ha tingene tilsendt en privat fysisk adresse i USA.

 

Men, som en del av dere sikkert har fått med dere, så skal/skulle etter planen, deler og tilbehør til sivile våpen bort fra ITAR-listen og heller falle inn under "vanlige" eksportregler (sånn typisk at det ikke kan sendes til land det er embargo mot osv). Fikk en mail fra ATF-kontaktpersonen min om dette for noen måneder siden.

 

Det finnes noen få ting som er unntatt ITAR, eksempelvis deler til hagler er ikke underlagt eksportrestriksjoner, på lik linje med ladeutstyr blant annet.

Det var dette jeg også fikk inntrykk av.

 

Men hvordan betaler du?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...