Jump to content

Marlin 1894


Gangleren

Recommended Posts

Hei igjen!Fekk problem med min Marlin 1894 idag.Var på skytebanen då ei patron vart hengande fast nesten heilt ute av rørmagasinet.Har opplevd da sama tidlegare.Har pleid å fjerna bøylen og dratt ut fjør fra magasinet,då løsner patronheisen sopass at eg får ut patrona.Kanskje nokon veit ka som forårsaker ditta.Kan da vera at magasinfjør er blitt slakk??

Link to comment
Share on other sites

Takk for gode tips.Bør vel ha ein skikkelig rens med demontert innmat.Har kvidd meg for slik demontering.Hadde tidlegare problem med ladeporten pga skrue som løsna.Da vart fiksa med loctite på gjengene.Eller so er lengde på patronene iht ladeboka sine data med 158 Gr Hornady XTP Hp.

Link to comment
Share on other sites

4 timer siden, Mas-36 skrev:

Kan være magasinfjør eller heisen som ikke går langt nok ned og låser. Mange muligheter. Hadde lever til børsemaker fort så den kanskje er tilbake før jakta :D

 

Lenge siden du har gitt den en skikkelig rens?

Har aldri demonter den for rens,men tar sjansen i løpet av veko.

Link to comment
Share on other sites

4 minutter siden, Ei tohi varjata skrev:

Det er ikke store prosessen, bare ha en video som referanse så går det bra. Vær forsiktig med skrujern, skruene på 1894 er ikke akkurat superbra, det er lett å lage spor dersom du ikke har perfekt skrujern (av amerikanske dustedimensjoner)..

 

Ole

Takk ,rigger meg til med storskjerm:D

Link to comment
Share on other sites

16 minutter siden, Ei tohi varjata skrev:

Det er ikke store prosessen, bare ha en video som referanse så går det bra. Vær forsiktig med skrujern, skruene på 1894 er ikke akkurat superbra, det er lett å lage spor dersom du ikke har perfekt skrujern (av amerikanske dustedimensjoner)..

 

Ole

 

Jeg har ikke skrudd på 1894, men på 1895 passer bitskittet til Leatherman Skeletool perfekt. Vanlige skrujern er bare å glemme.  Leatherman Bit Kit 21bits

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...