Jump to content

Bytte ut pistol?


m00se

Recommended Posts

Hei, juridisk/praktisk spørsmål.

 

Da 6 måneder hadde gått i pistolklubben (ca. påske i fjor) kjøpte jeg inn flere pistoler. Jeg fikk innvilget 9mm på grov og .45ACP på militær (det var vel ikke omvendt?) og .44mag på Magnum 2.

 

Det ble en Shadow, og en Springfield 1911. Shadowen er fantastisk, og selv om jeg kunne tenke meg en Shadow 2, tror jeg ikke jeg er god nok til at det kommer til å utgjøre noen forskjell. Men Springfielden har jeg skutt mye med, og selv om den er helt OK, og er kul, så fins det bedre 1911er der ute, som jeg er nyskjerrig på. Dessuten er den ikke veldig pålitelig, selv etter oppgraderinger og børsemaker, er det ofte mateproblemer (ja, jeg bruker Wilson magasiner) og andre rare quirks (kamerat av meg fikk den plutselig til å dra 3 skudd på "automat", dette har jeg ikke greid å gjenprodusere).

 

Mye prat for å spørre om det er mulig å selge denne og kjøpe en litt mer pålitelig 1911, uten at det blir masse tull i papirmølla? Jeg har jo hørt at mange ikke engang får innvilget både 9mm og .45 tidlig i skytekarrieren. Er det bare dum risiko å ta det nå? Bor i Oslo, hvis det har noe å si.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Fikk nettopp svar fra Oslo. De avslår søknad; vil jeg skal selge den jeg har før jeg får innvilget ny tillatelse.

 

Fikk innvilget det andre jeg søkte på, så de sa at får jeg solgt innen 3 måneder er denne søknaden fortsatt gyldig.

Edited by m00se
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...