Jump to content

Monopod for STR 200


Wintel

Recommended Posts

Jeg vurderer å starte med PRS, og har fått to-fot og optikk på STR-en. Lett å bytte tilbake for DFS-skyting.

 

Men det gjenstår  å få gjenget pipa og gjerne en monopod... Finnes det monopod-er som kan festes i QD-festet på en standard STR-stokk? Det er vel ikke allverdens bruk for både monopod og reim i PRS på samme stage?

 

Jeg synes det tar for lang tid å endre skytevinkel i liggende stilling om jeg bruker rearbag, så en monopod som raskt kan justeres hadde vært kjekt...

 

Jeg skal se om jeg klarer meg med standard-stokken noen år, børsa går så godt at jeg vil beholde alt som det er så lenge som mulig :-)

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldri sett noen bruke en monopod i PRS. Monopoder ser man generelt bare på nykommer-rifler innen alt av langhold. 
Min egen erfaring med dem er liten og blandet, men om de faktisk virket, så hadde vi sett fler.

PRS er 90% utstyrshorer og når selv de ikke bruker monopod... 

 

En ting er jo også at man knapt skyter fra bakken med mulighet for støtte bak i PRS.

Alle kan det, og øvelser der alle treffer er meningsløse. Eneste hensikt er evt. som «feelgood» for rekruttering ;)
 

Spar pengene og bruk dem på påmeldingsavgift og patroner 

 

K

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, msteiro skrev:

Vurder kanskje en ordentlig bag istedenfor?

Gamechanger eller noe lignende er ganske anvendelig.

Jeg ville starta med en std. liten bag, ala den største «THLR». GCen er litt spesialisert. Du ender med flere uansett, Fyll,fyllvekt, størrelse er mye lik /ikke lik så råd blir vanskelig.

Gå på stevne, og lån bager. Da får du se litt.

 

K


 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...