Jump to content

Bedding Sauer 100 og GRS Stock


Recommended Posts

Hei. Jeg har en Sauer 100 Classic XT i.308 og har bestilt en GRS Sporter stock i laminat.

 

Jeg leste på nettsiden til GRS at det står følgende:

 GRS.png.3ed96e3b2ce4e591a3e78147d958365b.png

 

Er bedding noe jeg kan gjøre selv, eller bør en børsemaker gjøre det for meg?

 

Og hva er original pillar bedding block?

 

Link to comment
Share on other sites

Man må fjerne den blokken(bedding block) fra orginalskjeftet og flytte den over til nytt skjefte. Er litt styr å få til da den er beddet/limt skikkelig godt fast. Jeg brukte drill og borret masse hull langs blokken med tynnt bor for å få den ut. Deretter bør den jo beddes fast i nystokken slik at løpet er fritt og ligger rett i det nye skjeftet. Gamlestokken blir ikke så fin etterpå :-) 

 

Fant ikke ut hvor jeg kunne kjøpe en slik blokk løst når jeg holdt på for noen år siden.

 

Ville vel satt bort jobben for å få det gjort skikkelig.

Link to comment
Share on other sites

16 minutter siden, vux skrev:

Man må fjerne den blokken(bedding block) fra orginalskjeftet og flytte den over til nytt skjefte. Er litt styr å få til da den er beddet/limt skikkelig godt fast. Jeg brukte drill og borret masse hull langs blokken med tynnt bor for å få den ut. Deretter bør den jo beddes fast i nystokken slik at løpet er fritt og ligger rett i det nye skjeftet. Gamlestokken blir ikke så fin etterpå :-) 

 

Fant ikke ut hvor jeg kunne kjøpe en slik blokk løst når jeg holdt på for noen år siden.

 

Ville vel satt bort jobben for å få det gjort skikkelig.

Alle seriøse børsemakere får tak i, eller lager ny sånn blokk. Det er noen enkle metallbiter.

 

K

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...