Jump to content

Premium Zeiss-opptikk til gi-bort-pris?


cami

Recommended Posts

De siste dagene (juli 2020) har jeg "oppdaget" uvanlig billige tilbud på Zeiss-optikk i flere nettbutikker. Det dreier seg om både HT 2,5-10X50 og V6 2-12X50 - hvorav den første kan inkluderes i premium-segmentet, mens den siste er en lovpriset "middle range"-arbeidshest.
https://www.sportsbutikken.no/kikkertsikte-zeiss-conquest-v6-2-12x50-m-lys_35514p.html

https://www.villmarksutstyr.no/produkt/jakt/optikk/kikkertsikter/zeiss/zeiss-victory-ht-2510x50

 

HT'n hadde en veiledende pris (produsentenes anbefalte utsalgspris) på rundt 22 000 NOK for cirka 3 måneder siden. 

 

Er det noen der ute som vet mer enn meg/oss? Kan det dreie seg om produkter med produksjonsfeil som er blitt sendt tilbake til Tyskland, blitt fikset på og til slutt blitt plassert på tilbud-hylla i Norge? Det var et ustyrtelig komisk innlegg her inne i juni: https://www.kammeret.no/topic/90258-zeiss-ht-med-zeiss-logo-feil-vei-bytt-eller-behold/
 

Edited by cami
Link to comment
Share on other sites

Jeg tipper det er produsenten som setter ned prisen på 4 x zoom som et ledd i en utfasing av dette zoomområdet. Det gjorde Swarovski for noen år tilbake, og jeg fikk et meget godt kjøp på en 3-12x50i. Nå om dagen skal jo "alle" ha minst 6 x zoom....

Edited by Sølvrev
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte en Victory HT 2,5-10x50 for rett i underkant av 15K. Hadde gavekort på 8K hvor Interjakt var en av stedene der det kunne brukes, så fra mitt ståsted føltes det som et helt greit kjøp. Det er dog varianten uten ASV som er på tilbud...

 

Virker som Interjakt kjeden har kjørt kampanje på denne en god stund, mens har sett at andre steder annonserer den til full pris... Når jeg bestilte den, sa  butikken at de måtte sjekke med Zeiss om det var fler igjen de kunne selge til denne prisen...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

På 15.7.2020 den 21.48, Erlendgb skrev:

Jeg kjøpte en Victory HT 2,5-10x50 for rett i underkant av 15K. Hadde gavekort på 8K hvor Interjakt var en av stedene der det kunne brukes, så fra mitt ståsted føltes det som et helt greit kjøp. Det er dog varianten uten ASV som er på tilbud...

 

Virker som Interjakt kjeden har kjørt kampanje på denne en god stund, mens har sett at andre steder annonserer den til full pris... Når jeg bestilte den, sa  butikken at de måtte sjekke med Zeiss om det var fler igjen de kunne selge til denne prisen...


Det har jeg nemlig også gjort, Erlendgb! Men jeg stusset over at andre Zeiss forhandlere (både større og mindre enn Interjakt) ikke tilbyr samme optikk til samme pris. Det er underlig at kun enkelte forhandlere får denne muligheten.

 

Jeg blir både nysgjerrig og litt urolig. Det siste skyldes en fargekoding som noen (enten produsent eller forhandler) setter på optikken, noe jeg i lang tid har sett i flere butikker, stort sett på Østlandet og Sørlandet (har også sjekket Trøndelag og Lofoten).

 

Hva betyr disse "prikkene" på esken? Jeg har sett dem i både grønn og gull.

IMG_2870.jpg

Edited by cami
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...