Jump to content

Meopta optika hd 8x42


Robertlarsen

Recommended Posts

Testa den i dag, sammen med meopro, 2 fra steiner, Zeiss Terra, conquest , vortex diamondback hd og venom hd. Alle i 8x42.

Dette var en høyst uøytidelig og uproff sammenligning i butikklokale. 

Jeg syntes den var jevn med Zeiss Terra. Terra var kanskje ørlite bedre en tjekkerne og de steinerne jeg prøvde. Også enklelst og mest å gå på mtp øyeplassering. Vortex viper derimot var helt overlegen optisk av alle bortsett fra kanskje conquest. Kunne knapt se forskjell på den og conquest. Sylskarp og høy kontrast. Øyeplassering var også god. Dette var en viktig faktor for meg som bruker briller på jakt.

Ville testa venom før kjøp. Utrolig fornøyd med den. Fikk demo til 5k. Tror veil er 6300

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk bare sammenligna diamondback direkte med viper og conquesten, da jeg var i flere butikker. Men jeg husker jeg syntes den var god i forhold til prisen. I forhold til viper var den dog betydelig blassere. Nesten litt grå. Hadde vert mer interessant og sammenlignet den direkte med f.eks en meopro eller optika til rundt 4k. Der kan det hende den muligens er et godt kjøp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...