Jump to content

Rødpunkt-sikte til dynamisk pistol


Recommended Posts

Sitter litt i tenkeboksen på om jeg skal investere i ett rødpunksikte til min Shadow 2. Har sirklet meg inn på en Trijicon SRO (må gjerne komme med anbefalinger på andre sikter som også er gode). Hvilken størrelse på rødpunktet folk vil anbefale? 

 

Pistolen skal i hovedsak brukes til ipsc carry optics, men også noe skyting på blink. 

Link to comment
Share on other sites

Har aimpoint acro med 3.5 MOA og før det hadde jeg et vortex venom med 6 MOA. For meg var det å gå ned i størrelse helt gull. Så lenge lysstyrken er der synes jeg det er best med mindre prikk. På 25m synes jeg 6MOA var klønete. Men smak og behag. Hør rundt med andre du skyter med om du kan prøve forskjellige størrelser før kjøp.

Link to comment
Share on other sites

Uenig i at større prikk er raskere i bevegelse. Jeg velger alltid så liten prikk jeg kan få, men må kunne være mulig å bruke i dagslys  med sol bakfra.

 

Sånn for å ha sagt det, moa er ikke moa og lyssttyrke, er ikke alltid koblet til moa.

 

cmore slideride, må du ha 6/8 moa i lys ute, for å få en liten prikk i det hele tatt, mens du på romeo 3 feks bare trenger en 3 moa, selv på de lyseste dagene. 6/8 moa slideride innendørs er ganske krise, også om det er litt overskyet, du får ikke tatt presise skudd. slideriden er også spesielt utsatt for washout i sol. 


SRO er bra sikte, romeo 3 i alle 3 varianter er bra sikter. DPP er bra, det er vel de 3 hovedversjonene jeg stoler på. 

Acro greia er veldig wtf og lite imponerende, føler omtrent bare sponsa skyttere og de som er glad i tacticool stuff kjøper(sorry) Aimpoint har masse bra greier, bare synes ikke acro er så wow til vår bruk. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...