Jump to content

Knekt hylseholder på dillon 650


palle

Recommended Posts

Eneste jeg har hørt om som har klart dette har vært de med Swage-IT som er en dings som presser om hettelomma der hette-isetter normalt sitter.

Men det kan jo være det har vært et dårlig parti med plater i omløp også. Disse platene til Dillon har ikke endret seg siden pressa var ny såvidt jeg vet...

 

Link to comment
Share on other sites

9 minutter siden, 350 Rem mag skrev:

Hei, er det mulig at sizer dien er justert slik at den klemmer ned platen når du presser hylsene? I såfall kan det være en årsak til brudd.

Det kan jeg sjekke.

Det står en lee collett die på den.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 years later...
On 8/18/2021 at 11:57 AM, palle said:

Da skjedde det igjen…knekte av en liten bit

-Tok du bilde av hylsebunnen på hylsa som stod i stasjonen når det skjedde?
-Har du hatt problemer med indexeringen?

 

Skaden er helt klart skapt av en kraft som skapes under hylseholderplata. Det kan jeg se på bruddet.
Har ca 132000 på min 650 i 6 forskjellige kaliber, har aldri sett eller hørt om noe i nærheten av dette.

 

Dette er neppe materialfeil, jeg ser ingen tegn på det i bruddet slik det er synlig på ditt bilde når jeg forstørrer til maks.
Skjønner godt at du ønsker å finne ut av dette, ikkno stas når ikke alt glir som silke...

 

Link to comment
Share on other sites

Sidan denne tråden først vart løfta, så kan eg kome med innspel. Som ein tidlegare talar sa, dette vitnar om feiljustert die, mest truleg sizedia. Ein kan tydeleg sjå merker på alle stasjonane etter kontakt med dia. Mogleg kammeret i dia er litt i lengste laget, og må ha solid kontakt med hylsehaldar for å oppnå korrekt headspace. I ei einstasjonspresse er dette normalt ikkje noko problem, dei hylsehaldarane er laga for det. Hylsehaldarplatene i progressive presser er sprøare og ikkje laga for same belastning. Ein bør då heller fjerne litt av botnen av dia om det er vanskeleg å oppnå korrekt headspace.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...