Jump to content

Feinwerkbau AW93


andyki87

Recommended Posts

Jeg har nå bestemt meg for å gå til anskaffelse av en Feinwerkbau AW93. Bruktmarkedet ser ut til å være lik null, så mine antakelser om at dette er en meget bra pistol er styrket. Det blir nok derfor kjøpt en helt ny.

Det jeg derimot er i tvil om er om jeg skal gå for standard eller light versjonen. Øvelsene jeg skal skyte er både bane (hurtig og pres) og felt. 

 

Kan man bygge om standard vesjonen til light versjon ved å bytte rekyldempesystemet og omvendt?

 

Er det noen Feinwerkbau brukere her som kan si litt om de forsjellige versjonene og hva jeg bør velge?

Link to comment
Share on other sites

Sett std versjon med mye problemer, selv har jeg light versjon. Forskjellen er vel i hovedsak at sluttstykket er i aluminium på light utgaven = slites der slyttstykket kammer hanen å dermed klargjør pistolen for ny avfyring. Mulig det var deg jeg svarte på facebook, men i alle tilfelle:

 

barrel hood, der fremsikte er festet løsnet fra løpet = limt med epoxy ihht fabrikken sine instrukser, den er limt på fra fabrikken også, Vet om ytterliger et våpen med samme feil.

Våpen som funker.

Dessidert letteste match pistol å pusse.

Vapen tidningen kjører med års mellomrom ammotest med bl.a Feinwerkbau, den viser at våpenet er veldig presist og ikke kresen i kosten.

Dempersystemet er en vits i forhold til de beste som Match guns og Walther SSP.

løpsaksen i forhold til grep kan ikke justeres = livet blir vanskelig etterhvert som du utvikles som skytter.

Originalt grep passer bare orangutanger. Jeg kjøpte min med Rink grep, det beste å justere inn. Ferdig justert er Nill like bra.

Vanskelig å justere avtrekk, alle justeringer påvirker hverandre, men når du lykkes så får du et helt tipp topp avtrekk.

 

Summa summarium, jeg ønsker meg en Walther SSP, men det ryktes at Walther hadde noe nytt på gang i både kaliber .22 og .32.

Edited by Think!
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg har lest hele tråden din Think! Veldig mye bra skrevet der. Leste også kommentaren din på facebook (var ikke jeg som var trådstarter der). Jeg lander nok på en std versjon, så fremt forhandleren ikke overbeviser meg om noe annet. Jeg startet min "karriere" med en SSP, men ble aldri fortrolig med avtrekket. Deretter ble det en Pardini med elektronisk avtrekk. Pardinien hadde en skjeftevinkel som for meg ble rarere og rarere desto mer jeg brukte den, samt at noen ganger hengte avtrekket seg opp og den spøy ut alle 5 skuddene på en gang. Har også prøvd Morini noen få ganger, men ingen av disse gir den "godfølelsen" jeg har fått de gangene jeg har holdt en AW93.

Link to comment
Share on other sites

22 timer siden, Think! skrev:

Får du batteri om 20 år? en lokal SSP har allerede vært inne til garantiarbeid pga batteri.

 

Se rundt deg - hva er det som ikke blir elektrifisert.

 

Om 20 år har du større kjangs til å få deg et batteri enn et våpen.

Link to comment
Share on other sites

3 minutter siden, hipshot skrev:

 

Se rundt deg - hva er det som ikke blir elektrifisert.

 

Om 20 år har du større kjangs til å få deg et batteri enn et våpen.

Ja, men et batteri til et våpen er sannsynligvis forbudt å erverve ;)

 

K

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pistolen er anskaffet og første skyting gjennomført. Nydelig våpen! Gikk for en standard med Nill skjefte. Fikk også byttet kornet til et som var 1 mm høyere.

 

Når det gjelder avtrekket er dette udiskutabelt det beste som finnes i noe match våpen. (ja, jeg har prøvd pardini, walther, morini og match gun)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...