Jump to content

Beretta Silver Pigeon 1, ammunisjon


Edvardhh

Recommended Posts

Det er du nok nødt til å teste sjøl i din egen hagle, men det er en strålende tråd her om test av haglpatroner som burde gi et bra utgangspunkt for å begynne testinga. Finn noen patroner med god og jamn hastighet som passer jakta du skal drive i den tråden, kjøp en pakke av et par typer du har trua på og test noen skudd på papp for å se åssen skuddbildene ser ut i din hagle. Andres erfaring med skuddbilder er ikke mye å stole på. Det kan se helt annerledes ut hos deg, dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Her er alle våpen individualister og må prøves ut.- 35m, sirkel 75cm Dia.- Men dette vet du sikkert. 

 

Gamebore Black Gold ger fine bilder i min egen Beretta, men også brukt mye Rottweil i forskjellige størrelser. 

De peneste treffbildene var likevel fra Gyttorps Röda papp patroner, men de er borte.

Link to comment
Share on other sites

Som nevnt over her, kan variere fra børse til børse hva som gir de beste skuddbildene. Men, anbefaler deg uansett å prøve Rottweil waidmannsheil 12/70 med 36gr ladning. Har hatt noen børser opp igjennom årene, og dette er en patron som ser ut til å gå meget bra i mange typer børser. Har vært mitt førstevalg i mange år pga pent skuddbilde, og meget god effekt på viltet. Meget bra skuddbilde i både 682 og i SV10. Skal skyte et par skudd med Foldman på papp også nå ved første anledning for å få bekreftet det jeg tror.. 🙂

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg liker gamebore, ifjor ble det Eley:) viktigste for meg er å finne en som går godt, for så holde meg til den hele jakta, kjøper gjerne 500 jaktpatroner, så skyter jeg meg nesten tom før jeg leiter etter en ny. Da blir jeg vant til den ammoen. US 6 bly i 36 gram går fint både på rype og skarv. Om skuddbildet er flott. Men finn en du liker og tror på, og hold deg til den.

Edited by hovdeknuten
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...