Jump to content

BRNO 501.2 - ejektor henger seg opp


jarwe

Recommended Posts

Min gamle O/U som ble kjøpt til mine først jaktår for over 30 års siden har i de siste 10 årene hatt problemer med at ejektoren til nederste løpet henger seg opp etter avfyring. Og hanen spennes heller ikke opp.

Jeg tar pent vare på våpnene mine og er opplært fra barnsben av til å åpne forsiktig for ikke å slite på mekanismen.

Og i noen tilfeller er det jo også ønskelig å åpne lydløst.

 

Dette skjer 95% av gangene etter avfyring. For å få ejektoren til å slippe og hanen til å spennes igjen så må jeg være svært brutal når jeg åpner hagla. Føler at jeg nesten prøver å knekke den i to.

Og nå da guttungen skal begynne å jakte til høsten har vi begynt å tilbringe litt tid på leirduebanen. Og da er jo problemet enda mer synlig.. Står jo og radbrekker hagla frem og tilbake for å få ejektor og hane til å fungere igjen.

I tillegg så trenger jeg hagla for pjokken skal bruke den andre jeg har på bane og til jakt.

 

Øverste ejektor har ingen slike problemer i det hele tatt og fungerer knirkefritt.

 

Hagla har vært hos tre forskjellige børsemakere gjennom de siste 10 årene som ikke har klart å finne noen feil. Og nå har jeg brukt bortimot 5000,- på ei hagle som fortsatt har samme problemet.

 

Her trenger jeg tips og innspill fra dere på hva neste trekk skal være.

Og er det noen som sitter med forslag til løsning??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...