Jump to content

Andejakt lokkefugl


Laphroaig

Recommended Posts

Hei

Vi skal prøve andejakt for første gang til høsten. Dette er i et område hvor vi har sett en del ender tidligere, litt forskjellige arter. Det jeg lurer på er om noen har erfaring med bruk av lokkefuglene (stokkand) fra XXL, eller om det er andre lokkeender som er anbefalt til denne jakten? 
 

mange takk for svar :) 

Link to comment
Share on other sites

Er du på et godt sted, så betyr nok kvaliteten på endene lite Jeg har brukt XXL endene et par turer og har fått ned ender på dem. Men sluttet egentlig raskt, da en stor andel valgte å fly videre. Selv om de er dyrere, ville jeg sett etter GHG pro grade/Avian-X/Lucky duck/etc. Men det kommer helt an på hva du ønsker og hvor mye penger du vil bruke. Å supplemere med noen bevegelige lokkefugler vil jeg absolutt anbefale. 

Link to comment
Share on other sites

Fra den tiden da vi drev mye med dette her på i sørvest  merket vi fort at flere var bedre. Og at det var lurt å spre dem og å feste ankersnøret akter på i alle fall noen av dem. Stokkender dreier opp mot vinden når de er nervøse og vurderer å ta av , og de har også en tendens til å klumpe seg litt sammen med en gang de lander før de er trygge. Så god spredning og noen med hekken mot vinden, gir de der oppe som lurer på om de skal lande, inntrykk av at det er ett trygt miljø der nede.

 

Edited by Robinson
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...