trombone Posted June 24, 2020 Share Posted June 24, 2020 Noen som vet om 90/22 eller zk22 eller lignende kolber tas inn til norge? Er ute etter en bullpup kolbe som gir lovlig minstelengde og et ikke helt forferdelig avtrekk.. sikkert overoptimistisk men... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trombone Posted June 25, 2020 Author Share Posted June 25, 2020 Jeg har tidligere hatt en forferdelig plastsak, tror det var Ramline. De selges fortsatt, men under annet navn. Der var avtrekkerstaget i plast. Og mer avtrekk for pengene klarer ikke engang Baikal å fremvise. Med den kolben var også børsa for kort etter dagens regler, så den "stokken" har lidd en naturlig død. Funderer også på å bygge noe selv, men det må isåfall bli noe lignende av P90. De fleste bullpupvarianter jeg har sett er høye som treetasjes hus med sine utstikkende pistolgrep og forhøyede sikter. Det og laange fjærende/slepende avtrekk gjør denne våpentypen krevende å få til på en god måte. Jeg ser for meg at avtrekket kan løses med et avtrekkerstag i stål som går gjennom avtrekkerbøylen isteden for rundt. Da kan kanalen til staget være frittflytende mesteparten av veien, med opplagring fremme og bak ved original avtrekker. Staget bør naturligvis være festet i avtrekkeren, og ikke bare slenge løst inne i bøylen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts