Jump to content

Søknad for Ruger 10/22


PetterSlure

Recommended Posts

Hei

 

Har nå tenkt og skaffe meg en Ruger 10/22 for og gjevne ut skjære bestanden litt. 

Kjøpte våpenskap igår, og fikk tak i søknads skjema idag. Lurer litt på om Pipelengde/Fabrikkmerke/Modellbetegnelse er nødvendig og skrive ned før man sender inn søknaden til onkel blå. 

Har hørt at det er nødvenig og at det ikke er nødvendig, så er litt forvirret🤨

Og når det gjelder hva våpenet skal brukes til. kan jeg skrive Skjære/kråke jakt? 

Tenkte skjære jakt kan være en fin måte og begynne med jakt, da jeg tok jegerprøven for 7 år siden😄

Takker for svar :D 

Link to comment
Share on other sites

nødvendig på halvauto.

 

Har selv en 10/22 med Green mountain match løp og selv om presisjonen er meget bra, har jeg i dag mer lyst på en high end boltrifle enn halvauto.

 

men ønsker man  en 22 LR halvauto, ville jeg klart ha kjøpt en 10/22

 

Link to comment
Share on other sites

grunnen til at jeg vill ha halvauto er at det er lettere og få av flere skudd uten bevegelse vis det er flere skjærer ved åte. Har tenkt til og sette på lyddemper også. 

 

Holder det med bare "jakt" altså? trodde man måtte begrunne hva slags type jakt @Mix

 

Og må man da skrive Akkurat pipelengde? eller kan man skrive "over 40cm"(for det er vell det som er minimum?)

Edited by PetterSlure
Link to comment
Share on other sites

53 minutes ago, PetterSlure said:

Noen som vet behandlings tid for politidistrikt øst om dagen

 Jeg sendte inn søknad rundt 22. april og fikk svar rundt 8. juni, så omtrent 7 uker på min søknad... De opplyste når jeg ringte dem for noen uker siden om at behandlingstiden ligger på ca 8 uker.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...