Jump to content

Sende våpensøknad i posten?


Recommended Posts

Hei, er i ein litt spesiell situasjon der eg ikkje har mulighet til å levere søknad i person til lensmannskontor eller få bekjente til å levere for meg.

Er det muligt å sende det inn via posten eller må det leverast av meg i person på stasjonen?

Såg ein tråd men den ga ikkje noke svar så eg spør her.

Link to comment
Share on other sites

Et lite tips... Når det har gått litt tid etter man har sendt inn søknaden, så kan det lønne seg å ringe og høre om status... Da kan de sjekke søknaden og si fra om det er noe som mangler f.eks. Jeg ringte inn, og da viste det seg at jeg hadde glemt å skrive at våpenet var ment brukt til jakt på den ene søknaden. Dagen etter var søknaden innvilget. Når jeg da betalte gebyret, gikk det en uke uten at det dukket opp noe i posten. Tok da kontakt på nytt, og det viste seg at saksbehandleren jobbet på hjemmekontor, så hadde ikke fått sendt ut... Men ble sendt neste dag... Slike ting vil jo variere fra sted til sted, men det skader ikke å ta en sjekk :-) 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Enig, jeg hadde en løk av en kjøper som aldri gadd å ringe og spørre om status til tross for at jeg flere ganger bad ham gjøre det. Etter det hadde gått 4 mnd uten svar ble jeg rimelig irritert og bad ham sjekke. Nei, de hadde ikke mottatt noe søknad, så han måtte sende ny..!!!!!!!!!

All den ventingen og irritasjonen hadde jeg sluppet om han bare hadde evna å ringe til politiet. Pussig nok klarte han å ringe meg 5-6 ganger i den perioden for å stille meg alle slags teite spørsmål..

 

Ole

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...