Jump to content

Førstehjelpsutstyr til skyting


PerA

Recommended Posts

Hei.

Jeg lager mitt første innlegg her da jeg sliter litt med å sette sammen ett førstehjelpsskring som jeg skal ha med på banen når jeg skyter alene eller med en mindre gruppe utenfor organisert trening. Jeg prøvde jo selvfølgelig å google på dette, men etter å ha sett på en del amerikanske videoer får jeg inntrykk at jeg trenger nok utstyr til å behandle en bataljon etter russerne invaderer.

 

Hva pleier dere å ha med når dere er ute? Personlig har jeg kun med et vanlig førstehjelpsskring til bil med litt ekstra kompress osv.

Edited by PerA
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Engangs hansker, plaster, en enkeltmannspakke, en rull gassbinn, rense servietter, øyenskylle-vann, tape, saks og et pinsett sleng med noen sikkerhetsnåler. Det burde holde til det meste en kan komme over. Selvfølgelig kunne det sikkert inneholde mye mer men det skal kunne brukes også.

Link to comment
Share on other sites

Tja han sier han skal ha det når han er alene og til uorganiserte skytinger. Men 99.99999% av gangene trenger ikke jeg heller plaster men det dukker da opp klemte fingre med små kutt, halvmåne merker og rusk i øynene stadig. 

Edited by Sakoen75
Link to comment
Share on other sites

Takker for svar.

Jeg har aldri følt noe behov for noe særlig avansert utstyr, men når man er alene midt i skogen uten signaler på mobilen tenkte jeg at noe grunnleggende utstyr kunne vært greit. Det høres i hvert fall ut som mitt nåværende førstehjelpsskrin er mer enn bra nok  👍

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

på jakt/tur Har jeg et standard sett, supplert med sportstapa, gnagsårplaster, norgesplaster og noe litt sterke smertestillende.

 

Hvis man kjøper et sånt sett er det nok fornuftig å ta en gjennomgang å se hva som er der før man drar på tur.

 

Har man med hund bør man og ta hensyn til at den kan skade seg og kan ha behov for  

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...