Jump to content

Brukt eller ny sauer str 200?


Premium2006

Recommended Posts

Skal ha meg en 200 str. Skal brukes primært til langhold. 
Ser prisene i dag er ganske stive brukt i forhold til nye våpen. Er det fortsatt nypris minus ny pipe(kostnad) som gjelder brukt? 
Har søkt på 200 str i 6,5x55 pluss omb.sett .22.

 

Har det noen betydning om våpenet er kjøpt nytt som .22 med ekstra pipe i 6,5? Sett i forhold til min søknad på våpen i 6,5 med ekstra pipe i .22? Har sett på et våpen på finn.no som i utgangspunktet er .22, men følger med pipe og bolt i 6,5. Pipen er blaser 67 cm. 


Stokken er junior, som egentlig passer bra, siden jeg har to smågutter som skal starte med skyting. Jeg skal selv bruke en annen stokk for langhold. 
 

Noen tanker?

Link to comment
Share on other sites

Kaliber på søknaden har ingen betydning, så fritt til å bytte de.

Noen maser om at man må melde en endring til politiet, men dette har ikke vært tilfelle en eneste gang jeg har gjort det, og er ca 3 ganger siste året.

 

En brukt STR med ok pipe burde man kunne få til rundt 12-13k, alltids noen som skal slenge med en gammel gimpsuit og jekker derfor opp prisen, kan være postivt hvis du kan selge dette videre, men også potensielt mye mas. 

 

En fordel kan være hvis noen allerede har montasje og/eller gjenget pipe, så slipper du tenke på det selv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...