Jump to content

Heym SR 20L


Gemba

Recommended Posts

Jeg har en Heym SR 20L kal 30-06 i håndgravert utførelse. Serienummer 25500. Våpenet har aldri blitt skutt med og ligger i original esken. Er det noen som vet hvor jeg kan finne roduksjonsår? Hva kan den være verdt?

Link to comment
Share on other sites

Hei, og velkommen til landets beste forum for jegere og skyttere!

 

Jeg hadde en SR 20, som ble kjøpt sist på 1980-tallet, med serienummer 273XX. Da kan man jo tippe at din er produsert rundt 1985.

 

Verdi? Et førsteklasses våpen, med treskjefte, og i verdens mest utbredte kaliber, er dessverre ikke det dagens "wannabee-jegere" skal ha, i følge gjeldende ideologi. Det skal være svarte (plastbøtte-) -skjefter, picatinny-fester for alskens ræl på alle bauger og kanter, og en stjernekikkert på toppen. Såpass må det jo til, hvis man skal kunne sitte på en stubbe etpar timer, til noen andre har skutt elgen.

 

Her er forresten en tråd om et omtrent likt våpen:

 

https://www.kammeret.no/topic/14025-heym-sr-20-l/

 

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar. Våpenet er en spesiell rifle der hele låskassa og sluttstykke er håndgravert og den har heltrestokk som også er utskjært. Jeg mener at den muligens er eldre enn 1985, kanskje slutten av 50'tallet men jeg vet ikke. serienummeret på din kan jo tyde på at den er fra 80'tallet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...