Jump to content

Våpenskap


Ggnfnelwllwlwl

Recommended Posts

Hei! Jeg har søkt om våpeninnvigelse for rifle nå nylig

må selvsagt skaffe meg våpenskap. Vil helst slippe å borre hull i vegger for å feste med skruer, da det er slik jeg har skjønt det at veier et skap under 150 kilo så må det festes inntil en vegg

over 150 kg koster fort 10000kr, og er ikke opptimalt når jeg kun skal ha 1 våpen og muligens litt kuler i skapet. Så jeg bruker nok kun et par tusen på et skap. Er det lovlig å legge metalllignede objekter inni skapet for å legge inn ekstra vekt og fortsatt være lovlig?

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk selv mitt første våpenskap i hus for noen få uker siden, kjøpte det skapet på XXL som visstnok skal ha plass til 5 våpen. Jeg skulle også ha bare ett våpen - men så oppdaget jeg plutselig at det er da lidderlig gøy å skyte leirduer! Og det derre jaktfelt-greiene, det ser da skikkelig morro ut.. Og så var det dette med billig mengdetrening, og skyting inne på vinteren, da skulle man kanskje hatt en .22, da.. Og .. og.. og..

 

Mitt innspill til TS er vel enkelt og greit at disse skapene er ikke så store som de ser ut som - det er kanskje smart å kjøpe noe som er stort nok til å vokse i.. Det koster litt ved første gangs kjøp, men så slipper du å kjøpe det billige først. :) Og da løser vektspørsmålet seg selv.. Eventuelt har jeg et nesten ubrukt skap fra XXL du kan få kjøpt!

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...