Jump to content

Test av konuspro 3-12×56 med lys


jeger 76

Recommended Posts

Test av konuspro 3-12×56: Har hatt denne nå 1 år og  skutt flere hjort. Denne har utvendige tårn og lys i retikkel. Knepp stemmer helt når en stiller fra 100m til eks 300m og til 100m igjen holder den 0 noe som ikke er vanlig i denne prisklassen 2990kr den er skarp og klar og fungere utmerket i skumring og måneskinn.  Siktet har 30mm rør Dette er et sikte eg kan anbefale og til prisen er det og et sikte for dei fleste. Denne ble kjøpt hos kikkertsalg.no der eg har kjøpt flere sikter  og håndkikkert blå.Lindu RF1500 8x42  og Dali termisk håndkikkert. Desse har eg og testa  en del og kan så langt kan dei og   få mine anbefalinger👍👍 

 

Og klart her inne er alltids noen som vil og skal mene.

 

Men i dette tilfellet kan eg si at eg er fornøyd med det eg har testa og brukt sika og håndkikkert . Eg har jakta hjort siden 1996 og skutt  i underkant av 100 dyr. Og av optikk har eg hatt fra det dyreste til det billigste vræl. Så noe erfaring til og utale meg skal eg ha. 

Edited by komando ild
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eg testa den i skumring /mørke mot en zeiss 3-12×56 og må.si at eg var positivt overaska. Så den har absolutt godkjente skumring egenskaper  er et lite kors i retikkel som blir opplyst når en slår det på velge mellom rødt eller blått eg synest det blå var best på svak belysning. Og eg har hatt får dei dyraste zeiss til det billigste vræl så har testa noe opptikk siden eg starta og jakte hjort i 1996 skutt ca 83 dyr. 

Link to comment
Share on other sites

3 timer siden, Sitka skrev:

Ikkje for og Vera negativ, men slikt bør kjøpas brukt. Sjølv om den er brukande er det vanskelig og få Noko særligt for den dersom du vil avhende den seinare

Det må selvfølgelig  folk bestemme sjølv  men som nevnt under her tenker eg og at for 2990kr hadde eg kjøpt nytt. 👍

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...