Jump to content

Revejakten 2020-2021


Generaldfeld

Recommended Posts

8 minutes ago, vux said:

Er 75m til åta. Har alltid hatt lyset på så har ikke testet å skru det på når reven er der. Antar den blir skremt da?

ja tipper du har rett i det, er jo ganske lure skapninger. problemet er at det ikke finnes noen stikkontakt i umiddelbar närhet i låven, må evt trekke en sabla lang skjöteledning ditt for å få opp ei lampe. har brukt bilbatteri og arbeidslamper med klemmer på grisen, men da må man jo lade batteriene stött og stadig. evt få kimsa til et skummringsrele.  

Link to comment
Share on other sites

Ja er vel en del som bruker batteri med sensor(PIR) som gjør at lysene kommer på hver gang reven er innom. Hvis det alltid er slik at lyset kommer på når reven er på åta så venner nok mikkel seg til dette nokså raskt tenker jeg. Skal man ha lyset på låveveggen og samtidig få den styrt av en sensor plassert nede ved åta er det jo litt mer hjemmemekk som må til for å få dette til. Har sett diverse oppskrifter på dette, men ikke testet det selv.

Link to comment
Share on other sites

Les litt i disse trådene om åtelys.

https://www.google.com/search?client=ms-android-samsung-rev2&source=android-browser&ei=jRNBYL3PPKLIrgT2oq7oBQ&q=åtebelysning-kammeret&oq=åtebelysning-kammeret&gs_lcp=ChNtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1zZXJwEAMyBQgAEM0CMgUIABDNAjoECAAQRzoECAAQHjoGCAAQChAeOgYIABAFEB5Q0V9YvZ8BYPanAWgCcAF4AIABvgKIAbkOkgEHMC43LjMuMZgBAKABAcgBCMABAQ&sclient=mobile-gws-wiz-serp

Hvis du ikke har tilgang til strøm så ser du på 12v belysning fra Brunst eller kanskje Biltema.

https://www.google.com/search?client=ms-android-samsung-rev2&source=android-browser&ei=yBxBYIbOHMuk3APT6auoCw&q=åtebelysning+12v&oq=åtebelysning&gs_lcp=ChNtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1zZXJwEAEYATICCAAyAggAMgcIABCxAxAKMgIIADIECAAQCjICCAAyBAgAEAoyBAgAEAo6BAgAEEc6BQgAEM0COgQIABAeOgYIABAKEB46BggAEAUQHlDDzhRY49wUYK3zFGgAcAF4AIABxAGIAfsIkgEDMy42mAEAoAEByAECwAEB&sclient=mobile-gws-wiz-serp

Har ingen erfaring med dem, men Brunst sitt ser ut som ett bedre bygd lys.

Google dem og les masse anmeldelser så blir du kanskje klokere om hva du skal velge.

Nå er det noen år siden jeg har hatt ute åte, men jeg hadde tilgang på 220v og bygde meg ett åtelys av en 1000m til bil direktekoblet til en batterilader for bil med 2spenningsvalg på ladestrømmen, der den sto på 'svak' når jeg ikke var der og ble slått over på 'sterk' når jeg var der. Det hele ble igjen styrt av en motorvarmer klokke i stikkontakten som sto på fra kl16-04.

Jeg personlig mener det er bedre at lyset står på hver natt med litt lys enn at reven som kommer trekkende forbi blir skremt av at lyset plutselig slår seg på med bevegelsessensor, kan hende at gårdsreven som bor der ignorerer det etter hvert, men når den er skutt så er det nye rever som kommer til å trenger flere uker på å venne seg til lys som slår seg på og av.

Har tro på at grønne filter kan ha noe for seg, for da kan det antagelig brukes sterkere lysstyrke uten at det virker like skremmende som blangt lys.

Men hva vet vel jeg...bruker ikke sitte ute på åta å se på lyset...er dessuten fargeblind😄

 

Flere tråder å lese:

https://www.google.com/search?q=Lys+til+reveåte+site:www.kammeret.no&client=ms-android-samsung-rev2&source=android-browser&prmd=ismvn&sa=X&ved=2ahUKEwj049bPn5fvAhXt-yoKHTyBB0cQrQIoBHoECB4QBQ&biw=360&bih=668&dpr=3#scso=_aSRBYOu7NoGwrgS24ZC4DQ12:6.666666507720947,_aSRBYOu7NoGwrgS24ZC4DQ54:87

Edited by Jegerbombom
Link to comment
Share on other sites

Jaja. Første som ikke ble liggende på stedet i år. Hørte ikke den klassiske klaskelyden som jeg er blitt vant med når jeg bruker 22-250en. Hørte jo ett slags innslag og reven skvatt opp og løp avgårde. Drøyde ikke så lenge med å gå ned for å leite siden det snødde tett og bikkja var parkert hjemme for anledningen. Fant ikke blodspor på skuddplassen så begynte jo vurdere det som ett bomskudd. Fulgte sporene noen meter inn i skogen og der fant jeg bittelitt blod og litt pels. Tenkte jo at nå har jeg en jobb forran meg, men idet jeg løfter blikket ser jeg jo reven ligger 15 meter rett forran meg :-) Klarte hverken å finne utgang- eller inngangshull når jeg studerte den så er litt usikker på hvor jeg traff. Ingen dryppende blod heller. Den hadde spasert totalt 30m fra åta. I tett snødrev og mørke er det ikke så lett å få øye på, vesentlig lettere når bikkja er med 😂

A367F6F8-31BF-4610-ACB8-91DBE7162011.jpeg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Er det nokon som har erfaring med lokkejakt på fjellet? Eg har ein del erfaring med lokking i nærleiken av bebyggelse, langs dyra mark, men eg har aldri lokka til fjells før.

 

I eine hjorteterrenget mitt veit eg at det er ein del rev, og eg har ein del store myrer og snaufjell der eg kan lokke fra. Kanskje kan eg forsøke formiddag/ettermiddag når eg er til fjells? Normalt lokker eg om kvelden i skumringa, men kanskje trenger ein ikkje vente til skumringa når ein er langt frå folk og nærme der reven oppheld seg på dagtid?

Link to comment
Share on other sites

Prøvde åtebelysningen fra Brunst (den grønne) 12volts.Jeg ble svært positivt overrasket over at refleksjon i reveøyne ute i terrenget var så tydelig å se, selv når reven var 30 meter utenfor sentrum av lyset. På heimeåtet har jeg annen lyskaster, men der er det på langt nær slik bredde. 

(NB. Har ingen forretningsmessig relasjon til forhandler,men jeg likte at lyset er så "lyst" og det er tydelig at reven har ignorert det siden åtet var godt besøkt og nedtråkket av revelabber.) Lyset står på om nettene og skumringsreleet slår det av om dagen. 

Link to comment
Share on other sites

Har brukt Brunst sin åtebelysning i vinter med skumringsrele og skutt 4 rever så langt. Veldig fornøyd med dette. Har i tilegg en ledlyskaster som jeg slår på når jeg er der og denne har jeg hatt på noe grønn film som jeg kjøpte på Biltema. Åtet ligger ca. 60 meter fra bua og er godt belyst. 3 av revene er skutt langt bak åtet på ca. 100 meter så dette oppsettet gir veldig god belysning. Har selvsagt tilgang til 230v. 

Link to comment
Share on other sites

Etter lite besøk på åte i lang tid har det blitt noen besøk, men var kun et bilde og deretter var den borte igjen. Byrja å bli tomt i beholderen med coop xtra hundefor, var innom spar i annet ærend og så at firstprice hadde et rimelig alternativ. Kjøpte dette og opna for å tømme i beholderen. 

 

Ein del sterkere luft av dette, samt at det glinsa litt meir ( kanskje høyere fettinnhold) 

 

Inatt våkna ein av mobilen igjen, men denne gangen gikk reven fornøgd rundt å gnafsa pellets. Så da var det å lade opp den gamle enkeltløpa russeren og sende i veg ein passe mengd bly. 

 

La seg den, på morgonen når eg sa det var felt rev var 3 og 6 åringen klare på at den måtte inspiseres. Litt skummel syns 3 åringen, men 6 åringen vart til å fra mens man flådde den. 

 

Tispe ca 6kg

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

NÅR SLUTTER REVEN Å KOMME PÅ ÅTET?

Våren kommer og snøen forsvinner etter hvert. At reven kan utebli av forskjellige grunner, er kjent. Men her spør jeg kun om det med snøen som blir borte på våren. Har snødybden noe å si utpå våren ? Er det noen vits i å vokte ved gluggen når stubber og steiner stikker fram over større areal enn de ennå snødekte områder?  Erfaringer?

Link to comment
Share on other sites

Da har man vært ute på revejakt igjen da dere.

Trodde egentlig at forrige månefase, var siste mulighet for revejakt nattestid, med snø på bakken, men der tok jeg (gledelig) feil gitt.

For ca 14 dager siden, eller noe sånt, fikk man plutselig ca 60 cm nysnø i hodet, i løpet av et par døgn. Nysnøen bremset snøsmeltingen, som allerede var godt i gang, såpass at man fikk trua på revejakt igjen. Jaggu ble det revejakt ut av det a gitt.

Pakket sekk og mann jeg vet dere og ut på post forleden natt. Hadde god tro på revepels i bakken, etter å ha observert nye revespor, riktignok sparsomt med revespor, på turene mine i det siste.

 

Med ca 80% nymåne.....eller er det 80% fullmåne, alt etter som, på himmelen, ga dette greie jaktfohold, men heller ikke mer, synes jeg.

Etter installasjon av mann og utstyr på post, var det til å løse verdensproblemer og filosofere i vårnatta. Fikk besøk av ei Kattugle på post, som synes lydene fra revelokken var svært så spennenede.

Hadde ikke løst veldig mange verdensproblemer, eller filosofert veldig lenge, før det var rev i farta..

Denne reven var såpass høflig oppdradd at den sa ifra om at den var i området, i form av revekauking....dere vet.

Noen få forsiktige modulerte musepip senere, sto det plutselig revefant i stram giv akt, utpå jordet kl 23.55

Lett match. KLAKK.....rett ned på stedet hvil, akkurat slik det skal være og akkurat iht VMAX reklamen.

 

Slik så denne reven ut

20210325_033310_1.jpg.2522d30c805aa02a0341c92a45b745f4.jpg

Rufsin og sleten pels på denne reven, så den gikk (desverre) til resirkulering.

 

Ung hannrev. Oi oi oi denne duftet det hannrev av ja.

Vekt: 7 kg

Avstand: Behagelige 70 meter

 

Ang skuddavstand....trodde egentlig at denne revepelsen la seg ned på 130 meters avstand.

Jeg ut for å inspisere og veie rev, men nei. Fant neigu ikke reven igjen. Hadde nesten gitt opp....nei da så man rett på en rev 70 meter unna posten, ikke 130 meter, som først antatt.

 

Etter 204, eller er det 205 revefall totalt i jegerkarrieren, lærer man fortsatt noe nytt. Lærdommen fra denne revejakta er at det ikke er lett å bedømme avstand nattestid dere.

 

Nå... er jeg helt sikker på at dette er nok siste revejakta nattestid med snø på bakken, men ikke siste revejakta, før det er slutt denne sesongen, om dere forstår😀

Kan godt hende det kommer ei revehistorie, eller to, fra denne kanten før 15.04😀

 

Edited by Castor
Edit
  • Like 10
Link to comment
Share on other sites

Ble en tur ut igjen dere, for om mulig å lure nok en revepels på kroken.

Blir liksom aldri helt kvitt revekløa. Bare en måte å dempe abstinensen på og det er ut på revejakt.

Denne gangen ble det ei morgenøkt med den elektroniske revelokken under sekkelokket.

Var ute i god tid før det var skytelyst, for å innstallere mann, utstyr OG la området roe seg ned.

En rev hører utrolig godt og får med seg det aller meste, så det er greit at både mann, rev og området finner roen, før lokkeøkta starter, som allerede skrevet.

 

Slik så det ut på post, etter endt lokkeøkt.

20210328_071404_1.jpg.e9045070fafb059bdc2d9a29bc902a59.jpg

Dødelig post dette. De har lett for å komme slarkenes nedover skogsbilveien og langsmed jordekanten.

At man har overhøyde og derved bedre overblikk og sikkert kulefang, er heller ingen ulempe.

Må tenke sikkerhet hele veien. Også på revejakt

 

Nuvel nok om det. Kom det rev....Neeei....så ikke et hår, dvs man hadde selskap av 5 rådyr på jordene rundt omkring, samt at man holdt på å kjøre over en Grevling på joggetur langsmed storveien, på vei til post.

Mikkel er i området den. Har flere opptak av rev, på viltkameraene. Blir nok noen turer til før sesongen er slutt. Den som gir seg er en dritt vet dere😀

Hjemme igen ca 07.00....rett i loppekassa og en (velfortjent) cowboystrekk.

Edited by Castor
Edit
  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

Spennende lesing i denne tråden, mange gode innlegg! Om ikke revekløen ble for stor, ble lysten på jakt så stor at dette måtte prøves. Etter inspirasjon fra YouTube og hareskrik bar det til skogs 05.30 i dag. Råtten snø, men ikke lange turen inn til utvalgte, veinære hogstflate.

 

Etter gode råd fra denne tråden satte jeg meg så stille som mulig ned og lot skogen falle til ro etter trugebråket på vei inn. Fin overhøyde, godt skjul og god vind, dette så lovende ut! Innvilget meg litt lydløs kaffe og hørte småfuglene stare dagen. Midtveis i koppen oppdaget jeg, ut av intet, en rev lengst ned på flata. Skulle du sett, nybegynnerflaks?

Nuvel 340 meter er et stykke og i kikkerten så jeg at dette ikke var store reven. Hmm, da dropper vi hareskrik, denne er nok ikke tøff nok til å rappe mat fra andre? Reven ruslet rund, nærmet seg 250 meter da den lykkes i å fange ei jordrotte, tok den med seg og forsvant inn i plantefeltet. Det var som svarte.....der røyk den sjansen.

Ny kopp kaffe, for å dempe frustrasjonen og undrenes tid var ikke forbi... Der kom reven ut igjen og nå var den nærmere! Revepelsen fortsatte jakten og satte kursen skrått mot meg. 150 meter passert. Dette går rette veien, tenkte jeg da revefanten bråstoppet og tittet utover flata, før den snudde og tuslet feil vei! En rask sjekk med avstandsmåleren viste 130 meter og økende, det var nå eller aldri...

Et "hei" førte til bråstopp og en Oryx dro avgårde. Siktepunkt ørlite bak bog førte til litt hopp og sprett før det var full fart mot meg. Soleklart treff, men hvor godt eller hvor dårlig? Behøvde ikke tenke lenge på det, etter 30 meter ble det stopp og jeg kunne puste ut.

 

En spennende morgenstund, tok meg tid til å nyte soloppgangen, en kopp til med kaffe og høre at småfuglene tok opp morgenkonserten igjen før reven og jeg dro hjemover. Dette burde jeg gjøre mer av....

 

20210330_071242.jpg.cb44ca387f5645502579e000733ace09.jpg

 

  • Like 15
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Endelig var det min tur! Etter kun sporadisk besøk av rev på åtet fikk jeg endelig mulighet til litt lokking. I fjæra nedenfor der vi bor er det et godt brukt revetråkk, fant meg et berg å sitte på, litt gjemt inne i noen busker. Har vært der 2 ganger før påske uten hell, sist gang støkket jeg en rev som var på tur mot meg i skogen, når jeg ga opp og skulle gå hjem, snakk om uflaks🤬 

Denne gangen kom den kjappere, nesten springende ut av skogen etter kun 10 min med musepip, men ble litt skeptisk, bråsnudde og heldigvis stoppet med breisia til et par sekunder. Ca 80 meter, .22wmr v-max. Gjorde et par byks og lå 3 meter fra skuddplassen. 

 

Fruens straks 8 år gamle schnauzer ble tilkalt for å trene litt spor, hun er gal etter å spore og dette er første gang hun har fått sett rev i enden av sporet, det falt mildt sagt i smak!

 

Hannrev 6,5 kg, ganske tannløs så den er vel en gammel røver?

20210407_214836.jpg.a6e2dcca4101d71b3af3a2abd7cdf86c.jpg

Edited by Brubakken
  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Pellets-mater som ikke bare forer skjærer og kråker.

Undres på om noen har prøvd å lage pelletsmater for reven. Jeg tenker å teste stor plastdunk med begrenset inngangshull i siden, 15 cm diameter) satt ned i ur eller under så mye kvist og røtter at bare reven kommer seg inn, og at pelletsen holder seg tørr.

Er det noen som har prøvd slikt som innmating av rev foran ny sesong?

Tanken er at reven og valpene etter hvert utover sommeren lærer at her er alltid noe å hente, selv om jegeren er på lang ferie og sommerukene går. Må sikkert legges luktesaker innover "entreen"

Adgangen til dunken må være nedi bakken under kvisthaugen, eller under røttene og steinhellene, og så liten innover at bare rev og mindre kommer til for å forsyne seg ved å stikke hodet inn, og at skjærer og kråker ikke hopper hele korridoren innover og stikker av med tingene. 

Skrulokket på toppen av dunken er ifyllingshull.

Foreløpig bare en tanke dette. Noen ideer eller kommentarer?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Noen som har opplevd flere rever på åta samtidig? 

fikk bilde fra viltkamera kl 02:00 inatt da var det to stykker på åta samtidig, har ikke sett dette før.. 

 

det jeg bruker på åta hos meg fungerer utmerket, jeg har gravd et  hull ca 50cm diameter og kanskje 30cm dypt, og så legger jeg slakteavfall oppi, legger ei palle på toppen med en tung stein oppå, da er reven opptatt i timevis for og prøve å dra kjøttet ut mellom åpningene i palla, de siste ukene har jeg hatt rev på åta fra kl 01-02 frem til 06 om morgenen. 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tjukkas said:

@fredriko har hatt to rever samtidig på gårdsplassen. Det var ungrever som sikkert nettopp hadde forlatt mora og sikkert hang sammen enda. 
 

 

 

dårlig bilde, men jeg synes disse ser svære ut til å være valper? eller? 

 

 

rev.jpg

Edited by fredriko
Link to comment
Share on other sites

De er noen ganger to. Ofte like før jaktslutt og det er lite mat regner jeg med. Ble en til nå på tampen, så da ble det ni stykker totalt siden litt før jul. Blir å fortsette med 40gr Nosler BT Varmint neste år også tenker jeg :-)

E36328BC-CC8E-48E8-BB87-B14D14DAD70B.jpeg

BC348212-8050-4F49-BF03-751010DB9F67.jpeg

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

Dagens pulsøkning kom veldig plutselig! Etter at den gamle tannløse langbente reven ble skutt ble det plutselig liv på åta igjen. Natt til i går våknet jeg ikke av åtevarsleren da det endelig var rev her, til stor ergelse. Men i dag ble det fart i sakene! Hadde skrudd av åtevarsleren på morgenen siden sola løser den ut når den kommer over tretoppene. Satt på laderommet å pusset 30.06'en, i mangel på utevær. Så hører jeg en ørn skrike noe veldig oppe i skogen, tenkte at det var da merkelig... Ser ut vinduet og der sitter det jaggu en liten rev på åtet, mest sansynlig forstyrret av ørna som var forbanna. Snakk om revevarsler! Ble et fryktelig stress for å finne frem den andre rifla, låst vekk bak noe rot mens jeg flere ganger så ut vinduet om reven fortsatt var der. Men den var fullt konsentrert med ørn og hundepellets, valpefor er lurt, da tar det mye lengre tid å finne alle pelletsene i snøen.

Lirker opp vinduet og får skutt ganske kjapt. .22wmr 75 meter. Lita tispe på kun 3,8 kg med en skikkelig fin pels uten røyting.

20210414_114030.jpg.abd9195545258bb5be149701d4a790fc.jpg

 

20210414_114729.jpg.47f233e5070754c9667680135d998257.jpg

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Så er det bare å bite det i seg: Det går mot slutten for sesongen. Late som om humøret er ok helt til midt i juli, det holder hardt når en går og sturer.

Vel, får samle åte i frysen igjen og tenke framover. 

Mange sier de legger EUR-pall over åtet, og jeg har ikke funnet ut om man mener den skal ligge rett eller med oppsida ned? Ligger den rett er det plass for rev til å snike seg innunder, motsatt er den jo helt utestengt fra åtet. Hva er erfaringen? 

Link to comment
Share on other sites

Da ble det ein siste rev på åte inatt.  Våkna og så den på åte kl 01.30, og kom seg opp og fikk lada baikalen, men når vinduet skulle snikes opp var den borte.

Så da var det å lade ned igjen og legge seg. Kl 02.30 var den tilbake, fikk ladd børsa, men når eg skulle ta opp vinduet var den på veg vekk, men så den at den tok ein liten sirkling av åte og kom tilbake, fikk vinduet stille opp. Legger baikalen til skuldra, sikter seg inn og trekker sakte av.... KLIKK.

 

Reven snur seg å ser i retningen av vinduet og både eg og den står dønn iro. Etter 30 sek begynner den leite etter pellets. Inn med hagla og spenne opp på nytt, og dytte bøylen som brekker hagla litt ekstra ned. Ut med hagla, få reven i kornet og Bang. Rett ned.

 

Liten rev, var naken bak på hoftene, mulig skabb, fikk lagt den i sikkerheit så den ikkje blir rota med av andre dyr. Skal sende bilde etter jobb idag, da ein har sett lite skabb i området. For ein liten bekreftelse om den skal få påspandert kremering.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Spørsmål til dere som sitter på solid erfaring, er det normalt at reven kommer på åta kun på nattestid nå på denne tiden av året? 

i fjor skaut eg 2 stykk i Mai på lyse dagen (hadde godkjent skadedyrfelling frå kommunen),

pr.idag får eg berre rev inn på natta, men er det slik at dei vågar seg ut på dagen jo  nærmere vår/sommer vi kommer? 

 

er det noe mønster i dette eller helt tilfeldig? 

Edited by fredriko
Link to comment
Share on other sites

Solid og solid, men har merket meg at på tampen av sesongen, og gjerne etterpå er de svært ofte der på dagtid. Virker ikke å være redd om vi er like ved på hytta, hunder har vi også. Tipper de er veldig sulten på isete skaralag og sliter med å finne mat. Er jo snø her enda til langt ut i mai som regel :-)

 

 

Video like etter sesong

Edited by vux
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sesong nr 2 som går i vasken pga litt for mye uvær og sviktende motivasjon pga kontinuerlige avbrudd i jaktøkta når snøstormen slår over posten. Null rev. Men i år opplevde jeg å komme på post og observerte to rever som bedrev "utenomekteskapelige" aktiviteter rett oppå åtet jeg hadde lagt ut. De tutlet avgårde etter endt akt. Null skudd, det ville vært direkte ufint...

 

Jaja, bedre lykke neste sesong.

 

Forøvrig har jeg brukt Brunst sitt åtelys i nærmere 6 år nå. Gir godt lys på åtet ved snø og reven ignorerer det fullstendig. Gjelder forøvrig kråka, kongeørn og otern også (!).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
On 3/1/2021 at 9:38 PM, Jakt62 said:

Båndtvang 1. april, revejakt til 15. april

Kan man da jakte rev med støver? Synes det er motstridende opplysninger på nettet.

Revejakt med støver(hund) foregår utenfor båndtvangsperioden altså fra 21 august - til og med 31 mars. 😊

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 3/15/2021 at 9:27 AM, magnum_mauser said:

Er det nokon som har erfaring med lokkejakt på fjellet? Eg har ein del erfaring med lokking i nærleiken av bebyggelse, langs dyra mark, men eg har aldri lokka til fjells før.

 

I eine hjorteterrenget mitt veit eg at det er ein del rev, og eg har ein del store myrer og snaufjell der eg kan lokke fra. Kanskje kan eg forsøke formiddag/ettermiddag når eg er til fjells? Normalt lokker eg om kvelden i skumringa, men kanskje trenger ein ikkje vente til skumringa når ein er langt frå folk og nærme der reven oppheld seg på dagtid?

Halla Arni 😉

 

Når tid på døgnet tror jeg ikke er så viktig, vind og vittring derimot, DET er viktig. Lokkejakt i mars/april etter parrings tida vil jeg tru er effektivt, da er'n sulten og kan være lettere å lure😁

 

Hvordan gikk det, testa du å lokke? 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...