Jump to content

Rimelig viltkamera


jalla

Recommended Posts

"Trenger" noen flere viltkamera, trenger ikke mms da det ikke er dekning uansett. Heller ikke opptatt av at bildene er av superkvalitet, men en må selvsagt kunne se hvilke dyr det er bilder av. 

 

Noen som har forslag til billigere utgaver som fungerer? 

Link to comment
Share on other sites

Har ikke funnet noen veldig billige selv. Kjøpte et par WGI 8 Lightsout eller noe slikt for 600 på XXL-salg, synes de fungerte dårlig i kulde sist OKT-des, tok ikke bilder enda det var dyrespor forbi og oppladbare AA-batterier ble for store. Det mange år gamle Dovrefjell 5 mp kameraet tror jeg er bedre..

Link to comment
Share on other sites

Det første ligner litt på et P12 som jeg har fra en del år tilbake, sikkert en tidligere versjon jeg har. Enkelt i bruk. Står ikke hvilken CMOS sensor det er i dette. Eksempelvis er 36mp-kameraene mine bare 12 mp sensor så dette kan fort være 5mp sensor uten at jeg vet det, dumt at de ikke oppgir det.

 

Det siste ligner litt på Acorn, sikkert samme produsent? Bare 5mp bildesensor.

Link to comment
Share on other sites

Viltkameraene oppgir ikke "sanne" megapixler, altså oppløsning på bildene men de forstørrer bildene (og pixlene) etter at de er tatt slik at oppløsning fremstår høyere enn den er, og så interpolerer de for å gjøre bildene mindre kornete, noe som ikke "teller" etter min mening.

 

Rusta-kameraet er dermed for meg et 3 MP kamera som blir i det minste laget for å få frem detaljene jeg ønsker men selvsagt uendelig mye bedre enn ikke noe kamera i det hele tatt.

 

Jeg har en del Bolyguard (kalles også scoutguard i Norge av noen grunn) 4G kameraer (sender bildene til meg via mobilnettet), de kaller seg 36 MP men er in fact et 14 MP kamera - som dog er mer enn nok for mitt bruk.

 

Så lagrer de gjerne video i litt dårligere oppløsning så på de dårligste kameraene blir videoen veldig kornete - er min erfaring.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...