Jump to content

Skogsfugljakt, taktikk og sikkerhet


TG

Recommended Posts

Hei! Koser meg så med å lese i forumet her og er på ingen måte gjennom alt, men det må begynne å nærme seg;) 

 

tenkte å lufte noen tanker for å se om flere er som meg og sitter å venter på nye tråder. 
 

klarte å kapre meg noen dager på premierehelga etter skogsfugl på Børresen før de ble revet bort, og må bruke dagene godt. Kan de klassiske gå uforutsigbart, bekkedrag og myrkanter og kjenner terrenget litt fra før, men lurte på om noen har en bestemt taktikk tidligst i jakta? 
 

Og en annen ting jeg har lurt på. På jakt har jeg en formening og følelse av hva som er trygg bakgrunn for skudd etter skogsfugl. Når det er sagt ser jeg på film og opplever selv at skudd kan gå ganske «flatt» inn i tett skog basert på denne følelsen av trygg bakgrunn. Har møtt andre jegere som sniker seg like stille som meg selv rundt i skogen og det har fått meg til å tenke litt. Har dere regler for dere selv om feks å ikke skyte rett fram om man ikke kan være helt sikker på bakgrunn, eller stoler dere på følelsen? 
 

Regel om sikker bakgrunn er jo klokkeklar, men føler jeg ser mye rart...selvfølgelig blir en film på YouTube noe helt annet enn å være der selv, men ja, lurer på deres tanker:) 

 

Link to comment
Share on other sites

10 timer siden, TG skrev:

Har dere regler for dere selv om feks å ikke skyte rett fram om man ikke kan være helt sikker på bakgrunn, eller stoler dere på følelsen? 

Regel om sikker bakgrunn er jo klokkeklar, men føler jeg ser mye rart...selvfølgelig blir en film på YouTube noe helt annet enn å være der selv, men ja, lurer på deres tanker:) 

Ja, regelen er som du sier klokkeklar, og da følger vi den: sikker bakgrunn i forhold til skuddets rekkevidde. Det ligger for øvrig mye rart på YouTube....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...