Jump to content

XXL sin maxxtec


NM149

Recommended Posts

Hva skjedde med prisen på den rimelige maxxtec ammoen fra XXL.
Kjøpte noen pakker for en stund siden å da kostet den 1,46 nå ligger den på 2,29.
Maxxtec var ingen høykvalitetsammo men helt grei til kortholdstrening.
Tilsvarende 9mm 115g fra Fiocchi koster nå 2.09, selv om ingen som er glad i våpenet sittt kjøper den.
Må si jeg syntes det var en voldsom prisoppgang.

Link to comment
Share on other sites

XXL sliter jo med enorme tap og aksjekursen ble jo bomba etter en begredelig vinter (sett fra utstyrpush'erne) så det er ikke veldig usannsynlig at det prises inn høyere marginer generelt. Euroen er "bare" 7,5% høyere i dag enn den var for ett år siden. Men dersom de kjøpte inn store kvanta 19. mars (Euroen var da på 12,32) så sliter de litt med utsalgsprisen.

Link to comment
Share on other sites

On 6/5/2020 at 3:23 PM, NM149 said:

Tilsvarende 9mm 115g fra Fiocchi koster nå 2.09, selv om ingen som er glad i våpenet sittt kjøper den.

Kan du forklare eller utdype dette utsagnet?  Hva er galt med Fiocchi?

Link to comment
Share on other sites

Denne produsentens 115g.  ammo levert gjennom XXL ødela noen våpen for noen pr siden.

Den har beholdt ryktet sitt for å være en upålitelig patron.
Patroner uten krutt og med fra 0 til full ladning.

Det som er mest tragisk er at når leverandøren blir klar over problemet fortsetter de å selge denne ammoen som medfører skader. Ikke bare samme patron men også samme produksjonslot som de er klar over har problemer.

Når så uhellet er ute å en skytter får hylsespreng med påfølgende fragmenter mot ansikt er de først villige til å utbedre skadene.
Man ble lovet at våpenet skulle gjennomgåes å rønkes for å avdekke skader og andre skader skulle erstattes.
Når man får returnert våpenet er det etter verkstedets uttalelser renset og visuelt inspisert. Det å rønke våpene var en kostbar opperasjon som de ikke ville utføre, på tross at dette var lovet. Verkstedet var forøvrig ukjent med at det var eksploder en hylse i våpenet, de hadde bare innfo om at det satt et prosjektil i løpet. 
Altså sitter personen nå med et våpen han ikke vil benytte da han er usikker på hvilken stand det er i, mtp. sprekkdannelser ol.

Skytteren ønsket også at XXL erstattet skytebrillene som var skadet i episoden noe de heller ikke ville dekke. Arumentasjonen var forøverig like fantastisk, de var ikke villig til å erstatte brillene for de hadde jo gjort sin jobb med å beskytte øynene til skytteren.
Konklusjonen min er at man styrer unna Fiocchi 115g og XXL som leverandør om man er glad i sine våpen, da XXL ikke følger opp når deres produkter er defekte.

 

Edited by NM149
Link to comment
Share on other sites

38 minutter siden, NM149 skrev:

Konklusjonen min er at man styrer unna Fiocchi 115g og XXL som leverandør om man er glad i sine våpen, da XXL ikke følger opp når deres produkter er defekte.

Så da bør vi styre unna Schou, Eley og CZ også da? Er da ikke lenge siden Eleyammunisjon ødela en CZ der hverken Schou, Eley eller CZ tok ansvar?

Edited by Mas-36
Link to comment
Share on other sites

Ja det mener jeg faktisk at man burde, finnes det noen forbrukere som er uenig i dette?
Forbrukere bør forholde seg til produsenter som leverer det de lover og grosister som står bak produktene sine. Det er vel den eneste måten vi har å påvirke at produktene vi kjøper holder den standarden vi forventer. Det burde være en selvfølge at man dekket skader som produkter man har i sitt utvalg fororsaker skader, spesielt når det for grosisten er et kjent problem.
Men i eksempelet ditt har du jo konkludert med at det var ammofeil som fororsaket skaden så de som må stilles til ansvar er Eley og Schaug. CZ kan jeg vanskelig se hvorfor de skulle ta noe ansvar i denne saken.

Edited by NM149
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Billigammo (9mm) pleier jeg å kjøpe de bulkpakkene med 250 S&B, eller evt. det derre PMC greiene fra Korea. PMC kjøper jeg i .44 og .45 også.

 

Når jeg tenker over det så bruker jeg vel akkurat det samme til konkurranse også.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...