Jump to content

Demper til 338 Federal


BigBore

Recommended Posts

Hausken JD 151 er vel noe lettere enn Svemko Hunter 1 Short. Svemko sin er tilpasset 9,3 og med såpass små dempere er det vel dumt å gi avkall på den effekten som et noe større høl enn nødvendig gir. Har ikke sjekket andre fabrikater. Skyter sjøl 338 Fed med 53 cm pipe og anbefaler å gå opp til JD 184 eller tilsvarende for å få litt mer demping.

Link to comment
Share on other sites

8 timer siden, Jeger'n skrev:

Hausken JD 151 er vel noe lettere enn Svemko Hunter 1 Short. Svemko sin er tilpasset 9,3 og med såpass små dempere er det vel dumt å gi avkall på den effekten som et noe større høl enn nødvendig gir. Har ikke sjekket andre fabrikater. Skyter sjøl 338 Fed med 53 cm pipe og anbefaler å gå opp til JD 184 eller tilsvarende for å få litt mer demping.


Svemko leverer til 338.

Link to comment
Share on other sites

Hei

Jeg har Svemko Hunter til min 338 federal. Er vel 9,3 om jeg ikke husker feil. Uansett den funker bra. Demper selvsagt lyden og rekyl dempes mye.  Angående vekt, vel om det er snakk om vekt ved bæring av rifla så er 500gr 500gr uansett form og materielle. Men til skyting så vil jo ting være litt annerledes. En demper på 500gr som går 10cm innover løpet og 10cm framføre vil jo føles annerledes ut enn 20cm framføre.   Så for min del ville jeg tenkt litt på dette også å ikke bare sett på total vekt..

Å i tillegg til at det er lit stas å skrøyda på seg at ein har titandemper så liker jeg at det er mulighet for bytte innmat om en skulle bytte kaliber eller noe slikt.. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...