Jump to content

SIG Sauer Eckernförde stenger i løpet av 2020


Ei tohi varjata

Recommended Posts

https://www.ndr.de/nachrichten/schleswig-holstein/Sig-Sauer-schliesst-Standort-Eckernfoerde,sigsauer228.html?fbclid=IwAR2pKBY1jzvZY6hYmKSUdRN-_PO63qVSBvgA8GW5o9ZzIQpnIaVcM1TrILs

 

Hva tror folket kommer til å skje med 200 STR, SSG 3000, og piper/deler?

Jeg tror neppe at amerikanske SIG Sauer kommer til å være interessert i å produsere sære rifler med dioptersikter for det norske markedet..

Eller - er det Sauer & Sohn (100, 202, 303, 404 etc) som lager STR/SSG for SIG Sauer?

 

Ole

Link to comment
Share on other sites

Snakket med en som har jobbet for SIG tidligere, er produksjon av sports pistoler og våpen til politi/forsvar som legges ned. Han antar de flytter produksjonen av STR til sør Tyskland, feks Sauer & Sohn.

Skandinavia er et viktig marked.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
6 timer siden, Mailman skrev:

Ryktet stemmer nok dessverre,men det gjelder vel bare håndvåpen.

SIG Sauer skal legge ned fabrikken i Eckernförde. Den lager bla. 200STR. Imidlertid har SIG Sauer flere fabrikker, og eierbedriften, L.O. Holding, har enda flere, bla Sauer & Sohn, Mauser og Blaser.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Vi har allerede vært inne på denne saken i en annen tråd:

 

https://www.kammeret.no/topic/90132-sig-sauer-eckernförde-stenger-i-løpet-av-2020/

 

Kvaliteten på STR og tilhørende deler vil nok bli like god, hvis produksjonen flyttes til en annen av konsernets tyske fabrikker. Spørsmålet er vel heller om prisnivået kan bli endret, dette må DFS lese den minste skriften i kontraktene med Sauer, for å finne ut av.

 

Vi får  bare håpe at produksjonen ikke blir flyttet til fabrikkene i USA. Da kan det, etter et innfall på lavere eller høyere nivå, bli bråstopp i eksporten av "terror-redskaper" som treskjefter, reimbøyler og magasiner til STR'en.

 

 

Edited by Jegermeistern
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Om det er noen flere som googler seg hit for å få avklaring på denne casen, ser det ut til at denne saken er løst.

 

Sikret videre Sauer-produksjon

03 Nov 2020

J. P Sauer & Sohn tar over produksjonen av Sauer 200 STR. – Dette er veldig gledelig og viktig for DFS, sier president Bernt Brovold.

 

https://dfsgrasrot.no/norsk-skyttertidende/article/sikret-videre-sauer-produksjon

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Flyttingen gikk vel greit, men ramlet kvaliteten av flyttelasset et-eller-annet sted på veien, tro?

 

https://dfs.no/skyttertidende/article/stopp-bruk-av-sauer-loep-i-stl-serie

 

Nå er vel utendørsskytingen i DFS over for dette skytteråret, så foreløpig har dette vel små konsekvenser. Men de som har kjøpt piper fra Sauer og Blaser i det siste, må avvente hva som kommer som resultat av undersøkelsene.

Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, Jegermeistern said:

men ramlet kvaliteten av flyttelasset et-eller-annet sted på veien, tro?

Det pågår også en sak med Sauer 100 og Mauser 18 i 6,5x55, så det er vel nærliggende å tro at dette handlerom et parti løpsstål som ikke var optimalt? Sako/Tikka hadde en liknende runde en tid tilbake.

Edited by Bly
Link to comment
Share on other sites

Det er vel litt markedsøkonomi i det her. Dette er vel den beste beskrivelsen av slikt:

 

Astronaut Alan Shepard was asked what he thought about as he sat atop the Redstone rocket, waiting for liftoff, he had replied, "The fact that every part of this ship was built by the low bidder."

Edited by Torf
Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, Torf said:

Det er vel litt markedsøkonomi i det her.

Tja! Ikke vet jeg? Men jeg har nå en pipe i den serien fra Blaser som jeg har spandert fluting, gjenger og cerakote på... Hvem som må betale for det om jeg må returnere pipa vet jeg ikke??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...