Jump to content

Hvilke ringer trenger jeg her?


Resuam

Recommended Posts

Har en 40 år gammel s & b på en svingmontasje som jeg liker veldig godt. Blir utrolig lett å ta av og på kikkert uten at treffpunkt endres. Kikkerten har 26mm rør og hvis jeg skal ha ny kikkert (meopta Optics 6), må jeg ha 30mm ringer. Hvilke ringer trenger jeg da og hvor billig kan jeg få dem?

F6625F21-6456-47D0-9777-EB1DB25C5267.jpeg

E63745CF-CF89-4695-9397-BCC2BA669809.jpeg

8E69E60B-3F23-4B20-9D9D-0DBEA7E3F1AF.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut som Reknagel-montasje. Det går an å bare kjøpe ringene, dvs de to øverste delene foran og bak. Kanskje du kan få tak i noen brukte, for å få dem billig. 
 

Det er viktig å følge prosedyren når du setter delene sammen. Montasjen må ikke stå i spenn. Ellers vil ikke montasjen oppleves like repeterbar. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mener du at du vil ha et nytt sikte i nye montasjer hvor du kan veksle mellom siktene?

 

I så fall må du dra til en børsemaker som har mange eksemplarer på lager, for så å prøve fremre montasje, til du finner en som passer. Fremføtter er aldri helt like. Som du ser, er det en skrue i fremre base som er til å justere vekk slark. 

Link to comment
Share on other sites

Nei. Tenker at jeg vil ha en meopta optica 6 3-15 eller noe med rødpunkt som kan i den samme montasjen, men da må jeg ha nye ringer. Det siktet jeg har er helt Ok, men 40 år og begynner å bli utdatert. Etter hvert vil jeg ha et annet sikte på den andre rifla slik at jeg kan bruke begge. Nå står det meget dårlig og gammelt sikte på den. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...