Jump to content
Polardego

Hvilken jaktbil?

Recommended Posts

14 timer siden, MikiN1486 skrev:

Styr unna ssangyoung om du ikke er ekstremt glad i å skru, bruke mye tid å penger på deler. Bortimot umulig å finne i Sverige  og enda verre i bensin. Skal du ha 4wd i bensin så må du enten ha amerikaner, Subaru eller Volvo tenker jeg.  Mitt råd. Kjøpe deg en suv med diesel av type gammel som du har skilter på i jaktsesong og en billig småbil til jobbkjøring typ 9-3 eller v40/50 

Fisker også, så det blir da fra mai til mars :o

Har du sett på Ford Maverick/Mazda Tribute. Disse er bensin og 4wd . Vet ikke hvordan de er å eie da

På 2.6.2020 den 10.06, Bly skrev:

Det er alltids en mulighet for det, men når man begynner å bruke Google er det overraskende mange som også er i samme båt? Nå er det nesten bestandig noe med alle bilmerker og biler, men Subaru er ikke kjent for billige verkstedregninger når det først skal byttes en del. En artig funfact er f.eks at for å bytte tennplugger så må de løfte ut motoren? Hvem faen lager noe sånn? 😂.

Angående tidligere modeller så ville jeg styrt unna automatkassa.

Klarer å skifte tennplugger på kona sin 08 outback uten å flytte på motoren. Må bare demontere luftinntaket på den ene siden. 

Det sagt, jeg skal aldri ha subaru igjen med mindre den har garanti og serviceavtale 

Millioner av amerikanere tar ikke feil. Pickup er den beste jaktbilen.

Ingen lukt av slakt i bilen og planet kan høytrykkspyles.

På "full size" kan planet brukes som ferdig rigget standplass med tak (Leer top) på åpne skytefelt i skikkelig møkkavær.

Jeg hadde en 88 Chevy Stepside 4X4 med 350 bensin (300hk målt på bakhjulene), 3 seter. Den hadde jeg i 3 år og det er den eneste bilen jeg har tjent penger på. Den steg 20% reellt i verdi på tiden jeg hadde den, alle drifsutgifter inkludert, unntatt bensin. 

En annen fordel med denne var at den hadde 2 bensintanker noe jakt/skytekameratene mine ikke var klar over. Når vi skulle på tur hadde jeg selvfølgelig alltid en tom tank..

Den brukte 1,3 på langtur og 40l på 12km når vi hentet en innesnødd campingvogn i ca 30cm nysnø. (sperre på foraksel).

Tidligere eier hadde montert et spesielt ekstrautstyr; en bryter til å slå av bremselyset. Det mest solide hengerfestet jeg har sett bar spor av at den bryteren hadde vært brukt..

2 timer siden, Torf skrev:

På "full size" kan planet brukes som ferdig rigget standplass med tak (Leer top) på åpne skytefelt i skikkelig møkkavær.

*Kremt* kanskje ikke i norge...

Sitat

§ 21.(bruk av motordrevet fremkomstmiddel under jakt)

Det er forbudt under jakt:

...

d) å løse skudd fra luftfartøy eller motorkjøretøy.

Viltloven kap. 6

Posted (edited)

Skytefelt er ikke jakt.

TLBF-300x169.jpg

Edited by Torf

Aiai, my bad, jeg leste for fort og det ble feil. Kommentaren får stå for å vise min blunder.

Norge er ikke verden heller. 
image.jpeg.5a2f55c860358bad061938e540eb3b91.jpeg

K

• Like 1