Jump to content

STI/Staccato


Alyssis

Recommended Posts

Ut ifra hva jeg kan se, så har STI skiftet navn til Staccato. Samtidig fører de nå kun en nyere serie med våpen, Staccato C, P, R. XC og XL.

 

Er det noen som vet om butikker i Norge som vil ta inn denne serien? Skulle gjerne sett litt mer på XL versjonen! 

Link to comment
Share on other sites

Er kvaliteten på høyde med de siste 3-4 år's 2011 produksjon så er anbefalingen klar, styr godt unna.

Man kan jo håpe få at de har byttet navn for å markedsføre produkter med kraftig oppgratert kvalitet.

Men jeg vil ikke bruke 30-40 000 på å være prøvekanin.

 

Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, NM149 skrev:

Er kvaliteten på høyde med de siste 3-4 år's 2011 produksjon så er anbefalingen klar, styr godt unna.

Man kan jo håpe få at de har byttet navn for å markedsføre produkter med kraftig oppgratert kvalitet.

Men jeg vil ikke bruke 30-40 000 på å være prøvekanin.

 

 

BUL koster jo det halve. Skulle jeg svidd av 40+ tror jeg heller jeg ville kjøpt en SVI.

Link to comment
Share on other sites

Tror nok du må blø godt over 40k for en ny SVI 2011 i dag.

Men forøvrig enig da SVI i dag et lysår over STI. Tragisk at de har ødelagt en merkenavn som var bra, for å oppnå større fortjenestemargin.

Har tafset litt på de tyske navnebrorene til STI på et par messer, og de ser lovende ut.

Man kan bare håpe at kvaliteten er lik på de som er i vanlig salg.

Link to comment
Share on other sites

Sti Edge 30k tilsvarende fra Bul  sas 20k, etter hva jeg kan se.

Har hørt mye positivt om bul men ingen egne erfaringer.

Etter hva ryktene sier så er kvaliteten et kvantesprang over de senere års STI.

Edited by NM149
Link to comment
Share on other sites

BUL SAS får du fra ca 20000. STI DVC ligger på ca 40000. Det høres ut som ca halvparten for meg. Og tviler på at Staccato XL blir billigere enn DVC med dollarkursen som er nå. Snakker du Edge er det fortsatt 30+, men slik jeg forstod det var det XL som var tema.  

 

NM149 antyder at STI har varierende kvalitet. Det er også min erfaring. Den siste jeg kjøpte trengte en del omsorg for i det hele tatt å bli brukbar. Om det blir bedre av å skifte navn gjenstår å se. 

Link to comment
Share on other sites

Det annonseres STI Eagle hos forhandler til 26990,- på internetten, men greit nok, billigste BUL er litt billigere enn billigste STI.

At en 2011 i middels prisklasse trenger omsorg for å fungere er forsåvidt ikke nytt, og gjelder ikke bare STI, men flere av de siste STIpistolene som har vært solgt i Norge hadde regelrett dårlig kvalitet....ting sprekker og osv. og må reklameres på.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du tenker på en butikk på Majorstua har den stått på nettsiden deres så lenge jeg kan huske, men har aldri sett at den var på lager. Ikke lages den vel lenger heller? Blir litt som Børselars som har Manurhin MR73 prissatt på nettsiden. Ringer du for å spørre oppdager du fort at du ikke får den til den prisen likevel, og at det tar år å få den. Snakker du eagle må du nesten også sammenligne med prisen på BUL sin tilsvarende modell. Tror den heter SAS2 Tactical Goverment eller noe i den gata. 

 

Er det noen gjengangere i hva som går i stykker?

Edited by glockoman
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, glockoman said:

Hvis du tenker på en butikk på Majorstua har den stått på nettsiden deres så lenge jeg kan huske, men har aldri sett at den var på lager. Ikke lages den vel lenger heller?

Blir litt som Børselars som har Manurhin MR73 prissatt på nettsiden. Ringer du for å spørre oppdager du fort at du ikke får den til den prisen likevel, og at det tar år å få den. Snakker du eagle må du nesten også sammenligne med prisen på BUL sin tilsvarende modell. Tror den heter SAS2 Tactical Goverment eller noe i den gata. 

 

Er det noen gjengangere i hva som går i stykker?

 

Hvis du kjøper et våpen i nettbutikken så har du en bindende avtale om å kjøpe våpenet til den prisen, de kan ikke komme etterpå og si at du ikke får den til  den prisen alikevel, forøvrig er det vel ingen STI som produseres lenger, uansett er det håpløst å sammenligne, når STI DVC serien kom var den mye dyrere enn de ekstisterende konkurransemodellene f.eks.

 

Siste jeg husker av STIproblemer var to nye openpistoler hvor kompen sprakk etter kort tid.

Link to comment
Share on other sites

Det hjelper jo ikke når du får jo ikke bestilt dem i nettbutikken. De står som ikke på lager. Og det gjelder både Eagle og MR73. Bare prøv å ringe og spør om pris på MR73. Prisen er 23500 på nettsjappa, men står utsolgt og får ikke bestilt. Jeg ringte i vinter, og da sa de at de hadde på vei inn, men at de kom til å koste mer, uten at jeg fikk en konkret pris. 

 

Eagle har vel ikke vært produsert på årevis? Edge kan du fortsatt finne i butikk, og samme med DVC. Når det gjelder BUL som tilsvarer STI Eagle kostet de etter det jeg husker rundt 12-13k sist jeg så pris, og disse er nok fortsatt tilgjengelig. Jeg tviler på at Staccato XL havner under 40k over disk i Norge, men selvsagt kan jeg ta feil. 

 

 

 

Edited by glockoman
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...