Jump to content

Patronlengde 200 swc45 acp


Amsfj

Recommended Posts

Hei 

endelig fått meg 1911 i hus kamret i 45 acp  , men sliter litt med mating på den kulA og ladningen som jeg har brukt i mine andre pistoler i samme kaliber. 
har brukt 200 gratis swc over 4,0 grain n310 men col på 30,7 og det har fungert meget bra. 
presisjonen er bra men henger seg på får mate problemer på 1 skuddet. 
kan det være litt lengre patron lengde som er løsningen ? 
Eventuelt gi meg deres erfaringer?

Takker🤞 

Link to comment
Share on other sites

Har slitt litt med det samme, jeg lader den nå til 32,0 mm og setter en god tapercrimp.

 

Prøv forskjellige lengder som Wintel sier, men hvis den er alt for følsom på patronlengden er det mer sannsynlig at det er noe annet som egentlig er problemet. Test f.eks. 30,5 31,0 31,5 og 32,0. Hvis du må justere enda finere enn dette mener jeg det må være noe annet som er galt - så følsomt skal det ikke være.

 

Hvis det i hovedsak er første skudd som er problemet kan du også prøve et annet magasin som mater litt annerledes.

 

Jeg får også av og til problemer hvis jeg slipper sleiden med sleidestoppen, første skudd mater mye bedre når jeg drar i sleiden og slipper den.

Edited by fleskebacon
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...