Jump to content

Spuhr montasje på Sauer 200 STR


Rønningen

Recommended Posts

Hei

 

Jeg sitter og fikler med ny Sauer 200 STR og en Spuhr montasje jeg ska forsøke å få montert på noenlunde fornuftig vis, og trenger litt hjelp fra  mer erfarne fjellfolk. Jeg ser hvordan skinna skal på - men foran på montasjen er det 4 skruehull. På børsa er det to hull som ser ut som de kanskje kan passe - i det ene stod det en vanlig skrue, jeg antar den brukes til dioptersikte (har ikke). Det andre hullet stod det en bitteliten blindskrue i. Spørsmålet er egentlig bare dette; skal montasjen skrus fast med en eller to skruer? De medfølgende skruene passer forsåvidt bare i det ene hullet, så svaret gir seg kanskje selv.. Men dog. Heller spørre en gang for mye etc.

 

Takk for hjelpen!

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Rønningen said:

Hei

 

Jeg sitter og fikler med ny Sauer 200 STR og en Spuhr montasje jeg ska forsøke å få montert på noenlunde fornuftig vis, og trenger litt hjelp fra  mer erfarne fjellfolk. Jeg ser hvordan skinna skal på - men foran på montasjen er det 4 skruehull. På børsa er det to hull som ser ut som de kanskje kan passe - i det ene stod det en vanlig skrue, jeg antar den brukes til dioptersikte (har ikke). Det andre hullet stod det en bitteliten blindskrue i. Spørsmålet er egentlig bare dette; skal montasjen skrus fast med en eller to skruer? De medfølgende skruene passer forsåvidt bare i det ene hullet, så svaret gir seg kanskje selv.. Men dog. Heller spørre en gang for mye etc.

 

Takk for hjelpen!

Jeg hadde min festet med to skruer. Mener å huske at de hadde to ulike lengder.

Link to comment
Share on other sites

Så du fjernet ankerskruen! Jeg har ikke fjernet ankerskruen, men ser nå at denne er bøyd. Noe som igjen tyder på at montasjen flytter på seg 😐
Ble det satt noen skrue ned i ankerskruefeste? Eller stod denne åpen? 

Link to comment
Share on other sites

På 4.6.2020 den 16.51, Rønningen skrev:

I tilfelle noen i fremtiden lurer på det samme - "ankerskruen" til mirage-båndet må fjernes. Det var ikke åpenbart for meg, iallefall..


 

Så du fjernet ankerskruen! Jeg har ikke fjernet ankerskruen, men ser nå at denne er bøyd. Noe som igjen tyder på at montasjen flytter på seg 😐
Ble det satt noen skrue ned i ankerskruefeste? Eller stod denne åpen? 

Link to comment
Share on other sites

Nå står ett skruehull i låskassa  åpent - det bakerste. Det som hadde en liten blindskrue i seg passet med de skruene som fulgte montasjen, likeledes det hullet hvor miragebåndankerskruen satt i. Så da er montasjen fastskrudd med to skruer foran, og klemskruene bak.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...