Jump to content

Demper til 6,5x55


Resuam

Recommended Posts

Jeg har våpenet mitt hos børsemaker akkurat nå og vurderer å få ham til å gjenge løpet og få satt på en demper i samme slengen. Han selger bare stalon-dempere. Hvordan er de? Jeg kan jo be ham om å kappe og gjenge og så kjøpe demper et annet sted hvis de ikke er bra nok. Hvilke type gjenging er lurest å velge? Er det noen klar standard som utpeker seg?

på forhånd takk!

Link to comment
Share on other sites

M15x1 eller M14x1 er mest brukt, fordel med x1 gjenger foran x1.5 (fingjenger) fordi de stort sett sitter bedre. Oftere at en demper på x1.5-gjenger skrur seg av pipa. Har Stalon på en av mine piper, godt fornøyd med denne - er vel fortsatt den demperen som bygger mest av volumet innover på pipa, dvs at en ikke trenger å kappe like mye for å beholde balansen i børsa. Ellers tror jeg nok at forskjellen mellom de anerkjente demper-merkene i standard-størrelse (f.eks Hausken, A-Tec og Stalon) er mest kosmetisk og litt på tekniske løsninger (f.eks Svemko som har titan "innmat" som er utskiftbar slik at en kan bruke samme demper på flere kaliber ved å bytte "innmaten" i demperen). Å støtte lokal børsemaker er en god løsning. 

 

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...