Jump to content

Pris for zeiss diavari 3-12x56 t*


Mombo

Recommended Posts

Hva slags Diavari er det? Classic eller Victory?

 

Victory var toppmodellen før HT (som kom ca 2012). Vanlig pris på Finn.no er 9 - 10 000,-, da gjerne med noen bruksmerker, men fine linser. Noe dyrere om det er fullstendig strøkent og har lys og ASV. 

 

Classic var modellen nærmest Victory. Bruktprisene bør ligge et par tusen under. Det er fremdeles et veldig bra sikte, men ikke helt i samme klasse som Victory.

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, ko-stens said:

Hva slags Diavari er det? Classic eller Victory?

 

Victory var toppmodellen før HT (som kom ca 2012). Vanlig pris på Finn.no er 9 - 10 000,-, da gjerne med noen bruksmerker, men fine linser. Noe dyrere om det er fullstendig strøkent og har lys og ASV. 

 

Classic var modellen nærmest Victory. Bruktprisene bør ligge et par tusen under. Det er fremdeles et veldig bra sikte, men ikke helt i samme klasse som Victory.

  Riktig som ko-stens sier 👍

 

Solgte selv en Diavari Classic 3-12x56 med opplyst retikkel for 8000,- ett halvt år tilbake. Var den prisen jeg så som passende etter å ha sett en del på nett. Var dog ett plettfritt eksemplar sett bort ifra ett par små merker etter montasje. MYE kikkert for pengene uansett. 

 

Lykke til med kjøpet 😊👍

Link to comment
Share on other sites

Tror de fleste som har disse, sitter godt på de. Knapt praktisk forskjell på Classic og Victory. De blir heller ikke gamle på Finn etter det jeg kan se. Du får vanligvis regne med å betale rundt de priser som er nevnt over for feilfrie eksemplarer. Ikke så mye under det de kostet nye, men markedet bestemmer. 

Link to comment
Share on other sites

Som nevt over av vavlo: De holder seg høyt i pris.

Men er jo tross alt gode kikkerter som er verdt penga. 

 

Vil kansje anbefale deg å se på v4 istede som et annet alternativ. Med mindre du får den du prater om til en god pris. V4 har aamme zoom-rekkevidde og kommer med lys i trådkorset. Om kvaliteten på glass og coating er bedre kan jeg ikke si deg. Men vill tro det. Kan også fås med ASV om det er ønskelig. 

 

Fordelen er at det ikke er medforstørrende trådkors som på diavari classic. Derfor jeg solgte min. Ble stort trådkors på 12x...

Edited by Hognajegern
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...