Jump to content

Kan dere foreslå en spesialpistol?


Bäke

Recommended Posts

6 timer siden, duppsko82 skrev:

Hämmerli Excess mod Stenvaag er bare juks til spesialfelt. Kjempe stolt når man vinner mot cub astra, glock 26 eller ppk. Morsomt når noen stiller med noe uvanlig 👍

Våpenet er bare et redskap for å gi flest mulig poeng. Akkurat som langrennsski i langrenn. Du får ikke kred av meg for å stille med alpinski i Birken. Det virker bare fjollete.

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, nhd said:

Våpenet er bare et redskap for å gi flest mulig poeng. Akkurat som langrennsski i langrenn. Du får ikke kred av meg for å stille med alpinski i Birken. Det virker bare fjollete.

 

Egentlig ikke nå problem. Ingen i klubben som bruker den på spesialfelt, så den for første gang i konkurranse nå i sommer. Ingen kred til de heller fra noen av de andre deltakerne på stevnet. Ekstra flaut og ikke vinne med den og i tillegg brukt tre ganger så mye på våpenet som de andre 😂 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg tar oppigjen denne tråden ettersom jeg fikk sendt avgård søknaden for en tid tilbake.

Jeg får ikke bestemt meg, så jeg har etpar spørsmål til:

 

1. Er det lurer å kjøpe en pistol med metallramme enn en pistol med plastikramme?

2. Er det lurer å kjøpe en pistol med hane enn en såkalt "striker fired"?

Edited by Bäke
Link to comment
Share on other sites

På 24.7.2020 den 16.04, Bäke skrev:

Ser jo lekker ut, men jeg skrev 9mm på søknaden. Vet ikke om  det kan omgjøres etterpå.

Skulle gjerne prøvd den. Jeg holder til sentralt på Østlandet.

Sjeldent problem å få endret kaliber om det er i samme program. For min del løste det seg ved en telefon og jeg fikk en mail som sa at det var ok. Printet ut mailen og la den ved kjøpsmelding.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Cz p10s er visst ikke å få tak i på denne sidenav nyttår. En forhandler foreslo disse som mulige spesialpistoler. Har dere erfaeing med noen av dem:

 

SIG P365XL – 11250,-

HK P30SK – 11039,-

Glock 19 – ca. 10500,- (må modifisere magbunn)

S&W M&P 2.0 Compact – 8995,- (må modifisere magbunn)

Glock 26 – ca 10000,-

S&W M&P Shield – 8990,-

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 7/24/2020 at 2:55 PM, plå said:

Denne går akkurat i kassa  , å artig å skyte med  og jeg har en for salg

Jeg skulle opprinnelig ha en sånn til spesial, men på grunn av rot ble det en 87 target, som jeg da måtte ha til fin, og endte med en Sig Sauer p232 til spesial. Denne vurderer jeg å bytte i en slik Cheetah, men det anbefales visst ikke.

Synspunkter på det? 

Link to comment
Share on other sites

Hva vil du med den? Her på Kammeret er det fy-fy å si at en ønsker flest mulig poeng, så der bør en ligge lavt. Vil du likevel ha den som gir deg flest poeng i feltløypa, er valget ganske enkelt: X-esse modell Stenvaag. Har hatt en Cheetah - leketøy!

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, nhd said:

Har hatt en Cheetah - leketøy!

Er enig i at Steenvåg er et bedre utgangspunkt om ambisjonen er å komme øverst på resultatlista, men modell 87 er ikke noen katastrofe. Er de som bruker Glock også. Personlig tar jeg sjansen på klikk og forkiling, og skal gå til innkjøp av Stenvåg 😂

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, nhd said:

Hva vil du med den? Her på Kammeret er det fy-fy å si at en ønsker flest mulig poeng, så der bør en ligge lavt. Vil du likevel ha den som gir deg flest poeng i feltløypa, er valget ganske enkelt: X-esse modell Stenvaag. Har hatt en Cheetah - leketøy!

Har en p232 til spesial pr i dag og kommer ikke til å sanke poeng med den heller. Men det er sikkert den fineste spesialen i løypa. Vurderer en Cheetah pga billig ammo, og fordi jeg har en 87 target fra før som langt på vei er samme våpenet. 

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, strekkfisk said:

Har en p232 til spesial pr i dag og kommer ikke til å sanke poeng med den heller. Men det er sikkert den fineste spesialen i løypa. Vurderer en Cheetah pga billig ammo, og fordi jeg har en 87 target fra før som langt på vei er samme våpenet. 

 

 

18 hours ago, strekkfisk said:

Jeg skulle opprinnelig ha en sånn til spesial, men på grunn av rot ble det en 87 target, som jeg da måtte ha til fin, og endte med en Sig Sauer p232 til spesial. Denne vurderer jeg å bytte i en slik Cheetah, men det anbefales visst ikke.

Synspunkter på det? 

 

OT, men om du bestemmer deg for å selge P232 er jeg interessert i å kjøpe.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Groppe said:

 

 

 

OT, men om du bestemmer deg for å selge P232 er jeg interessert i å kjøpe.

Skal si fra hvis jeg bestemmer meg for å selge, men foreløpig får den bli. Har planer om å lade spesiell-spesial til den siden det ikke er faktorkrav i SP, men da må jeg ha utstyr først... 🤔

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
1 hour ago, unnamed said:

Har beretta 80 serie i 32acp. Kan anbefale på det sterkeste.

Litt OT. Det har nettopp vært høring på det nye feltreglementet. Der er lengste hold også i gruppe 2 (SP og SR) 70 meter. Hva synes du/dere som ikke kun skyter .22LR om det? Jeg synes det burde vært maks 40 meter.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

På de traktene jeg skyter så tror jeg det har veldig liten betydning. Er sjeldent jeg ser 70 meter hold på magnum. Og de tilfellene jeg har møtt på lange hold har jeg bare sikta midt i og det har funka. Treffer du ikke blinken da så er sannsynligheten stor at blinken blir borte i korna. Og vis man tar det så tungt så er det nok Stenvaag man burde gå for.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...