Loddfåvne Posted May 23, 2020 Share Posted May 23, 2020 Noen som har målsatte tegninger eller CAD filer av DFS feltfigurer? Til brenning av stålmål i brennebord/vannskjærer. Kan tegne og dele om det er noen som har litt mer mål enn det som er oppgitt på figuroversikten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ironni Posted May 23, 2020 Share Posted May 23, 2020 Har ikkje tegning, men i løpet av veka kan eg sikkert ta nokre mål/viklar/radius av div skiver. Kva figur tenker du på? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loddfåvne Posted May 24, 2020 Author Share Posted May 24, 2020 Utmerket. Med utgangspunkt i: https://docplayer.me/23542219-Feltarrangorveiledning-et-hjelpemiddel-for-skytterlag.html Så ser jeg for meg at det er følgende som er mest relevante: B45 Tønne 1/3 1/4, 1/4V, 1/4H Småen Stripe 13/40 Stripe 30/10 C40 C35 På litt sikt så kan vi ha som mål å tegne samtlige for å ha et koplett sett. Synes det er litt merkelig at dette ikke er bedre definert. Det er jo 50 sider i skytterboken om hvilken vei skytteren skal kamme håret men feltblinkene finner jeg bare hovedmål på. Mye av målene gir seg selv og jeg kan nok tegne noen grove utkast men innertreff samt noen detaljer finner jeg ikke. Jeg begynner litt og dersom noen har muligheten til å bli med litt for å dobbeltsjekke mål så ville det vært flott. Jeg har og en liten tanke om å dele disse målene med produsenten av ShotMarker https://www.autotrickler.com/shotmarker.html slik at han har mulighet til å legge de inn i sin programvare som standardblinker. Jeg har hatt 2 slike blinker nå i snart 3 år og er særs fornøyd. Ser mulighet for at de litt mer hardbarkede DFS'erne i skytterlaget kan få mulighet til å trene til felt på de samme blinken. Vi vil i løpt av året ha 4 skiver og slik sett snart mulighet til å benytte disse som elektroniske skiver på et felthold. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiefen.v-2 Posted May 24, 2020 Share Posted May 24, 2020 Ok, det var kule greier! Shotmarker altså!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loddfåvne Posted May 29, 2020 Author Share Posted May 29, 2020 Da har jeg et første utkast av feltfigurene. En del mål er antagelser men grovt så er det der. Hvis noen med tilgang til godkjente figurer ville bidratt med å ta et par mål så ville det vært fantastisk. Sitter med følgende liste av spørsmål: B100: Høgde på mageband. Bredde i bunn. Tilsvarende på inner. 1/6: høyde på nese på høyre side. Radius på topp. Posisjon på senter av radius. Tilsvarende på inner. Sirkel: dia inner B65: bredde i bunn. Tilsvarende på inner. 1/8: høyde på nese på venstre side. Radius på topp. Posisjon på senter av radius. Tilsvarende på inner C50: inner dia og bunnlinje B45: bredde i bunn. Tilsvarende på inner. Småen: bredde i bunn. Radius i topp. Tilsvarende på inne C40: inner dia og bunnlinje Tønne: bredde i bunn. Tilsvarende på inner. S-25 hor: Høyde på inner C35: inner dia og bunnlinje 1/3: høyde på bunn kvadrat. Radius på topp. Posisjon på senter av radius. Tilsvarende på inner. (som S-25) C30: inner dia og bunnlinje 1/4: høyde på bunn kvadrat. Radius på topp. Posisjon på senter av radius. Tilsvarende på inner. Stripe 13/40: bredde og høyde på inner C25: inner dia og bunnlinje 1/4 venstre: høyde på bunn kvadrat. Radius på topp. Posisjon på senter av radius. Tilsvarende på inner. Stripe 30/10: bredde og høyde på inner C20: inner dia og bunnlinje 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piren16 Posted May 17, 2022 Share Posted May 17, 2022 Lag PDF-filer så vi kan skrive ut og koipere sjøl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts