Jump to content

Feltfigurer. Målsatt tegning, CAD?


Loddfåvne

Recommended Posts

Utmerket. Med utgangspunkt i: 

 

https://docplayer.me/23542219-Feltarrangorveiledning-et-hjelpemiddel-for-skytterlag.html

 

Så ser jeg for meg at det er følgende som er mest relevante:

B45

Tønne

1/3

1/4, 1/4V, 1/4H

Småen

Stripe 13/40

Stripe 30/10

C40

C35

 

På litt sikt så kan vi ha som mål å tegne samtlige for å ha et koplett sett. Synes det er litt merkelig at dette ikke er bedre definert. Det er jo 50 sider i skytterboken om hvilken vei skytteren skal kamme håret men feltblinkene finner jeg bare hovedmål på. 

 

Mye av målene gir seg selv og jeg kan nok tegne noen grove utkast men innertreff samt noen detaljer finner jeg ikke.  Jeg begynner litt og dersom noen har muligheten til å bli med litt for å dobbeltsjekke mål så ville det vært flott. 

 

Jeg har og en liten tanke om å dele disse målene med  produsenten av ShotMarker https://www.autotrickler.com/shotmarker.html slik at han har mulighet til å legge de inn i sin programvare som standardblinker. Jeg har hatt 2 slike blinker nå i snart 3 år og er særs fornøyd. Ser mulighet for at de litt mer hardbarkede DFS'erne i skytterlaget  kan få mulighet til å trene til felt på de samme blinken. Vi vil i løpt av året ha 4 skiver og slik sett snart mulighet til å benytte disse som elektroniske skiver på et felthold. 

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg et første utkast av feltfigurene. En del mål er antagelser men grovt så er det der. Hvis noen med tilgang til godkjente figurer ville bidratt med å ta et par mål så ville det vært fantastisk. 

 

Sitter med følgende liste av spørsmål:

 

B100: Høgde på mageband. Bredde i bunn. Tilsvarende på inner.

1/6: høyde på nese på høyre side. Radius på topp. Posisjon på senter av radius. Tilsvarende på inner.

Sirkel: dia inner

B65: bredde i bunn. Tilsvarende på inner.

1/8: høyde på nese på venstre side. Radius på topp. Posisjon på senter av radius. Tilsvarende på inner

C50: inner dia og bunnlinje

B45: bredde i bunn. Tilsvarende på inner.

Småen: bredde i bunn. Radius i topp. Tilsvarende på inne

C40: inner dia og bunnlinje

Tønne: bredde i bunn. Tilsvarende på inner.

S-25 hor: Høyde på inner

C35: inner dia og bunnlinje

1/3: høyde på bunn kvadrat. Radius på topp. Posisjon på senter av radius. Tilsvarende på inner.

(som S-25)

C30: inner dia og bunnlinje

1/4: høyde på bunn kvadrat. Radius på topp. Posisjon på senter av radius. Tilsvarende på inner.

Stripe 13/40: bredde og høyde på inner

C25: inner dia og bunnlinje

1/4 venstre: høyde på bunn kvadrat. Radius på topp. Posisjon på senter av radius. Tilsvarende på inner.

Stripe 30/10: bredde og høyde på inner

C20: inner dia og bunnlinje

DFS fig.png

FeltCAD1.png

FeltCAD2.png

FeltCAD3.png

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...