Jump to content

XXL Sandefjord kutter ut våpensalg i butikk


Target

Recommended Posts

Ufaglært ungdom uten kompetanse på XXL Sfj klarer ikke selge våpen på annet enn pris. Med Skitt Jakt som nærmeste nabo 30 meter unna blir det ikke lettere. iflg betjeningen på XXL Sfj skal de også kutte ut ammo bortsett fra Norma. Jeg finner det litt merkelig at de beholder den mest overprisede ammoen. 

Link to comment
Share on other sites

Topp, da kan de som kan og har kunnskap om våpen selge våpen. Friluftsutstyr kjeden kan selge klær etc. 

Håper det sprer seg videre i landet til flere xxl butikker så kan de gjøre det de er gode på og jeg kjøpe våpen av folk med over snittet kunnskap om våpenet de selger (små lokale butikker med super service og stolthet)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

50 minutter siden, Target skrev:

Opplevd ved selvsyn i butikk og ekspeditøren bekreftet deg jeg så, nemlig at våpenveggen ble erstattet med fjellsko.

Det kan være noe så enkelt som en ommøblering. Som disse butikkene gjør ganske ofte for å holde inventaret oppdatert. Om jeg ikke finner skismøring i Juli, så er jeg ikke redd for at XXL har slutta med ski for alltid.

Link to comment
Share on other sites

33 minutter siden, Campin Carl skrev:

Det kan være noe så enkelt som en ommøblering. Som disse butikkene gjør ganske ofte for å holde inventaret oppdatert. Om jeg ikke finner skismøring i Juli, så er jeg ikke redd for at XXL har slutta med ski for alltid.

Er ikke ommøblering. Selgeren bekreftet at de kutter ut våpen i butikk.

Edited by Target
Link to comment
Share on other sites

21 timer siden, Target skrev:

Mener jeg var i en annen XXL butikk som ikke lenger hadde våpen. Mener det var den i Oslo sentrum, altså i Storgata.

Den oppe på Storo har heller ikke våpen lenger, såvidt jeg kunne se sist gang.

 

Håper inderlig de ikke kvitter seg med våpensjappa i Sandvika, der har de jo et skikkelig bra verksted.

Link to comment
Share on other sites

Trist at de store kjedene kutter ut våpensalg. Det siste vi trenger er at den vanlige mann i gata aldri ser våpen utenom på film og voldelige dataspill.

Det e ikke bra for normaliseringen av våpen i samfunnet, det bidrar desverre til at befolkningen forøvrig blir totalt skjermet fra hva våpen er og at det finnes normale, ansvarlige våpeneiere.

 

 

Edited by BaconErGodtNamNamNAm
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Under en stor opprydding og nullstilling som nå, så møter en ledelse noen veiskiller. Det er så enkelt som at det man tjener penger på, det selger man.

Ut med alt som tar plass, har lav dekningsgrad og lav omløpshastighet.

Ja, få det ut så fort som mulig. Fysj og fysj....

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hei, det er et lite antall av varehusene i Norge, Sverige og Finland som er eller blir bygget om til å ikke ha våpenvegg. Av disse vil noen også ikke ha ammunisjon. 
 

Det vil fremdeles være over 75 varehus i våre markeder som kommer til å fortsette å selge våpen; det er også ca 8-10 varehus i hvert land som er plukker ut til å få ett ekstra utvidet sortiment som også vil være tilgjengelig via XXL.no og vår Finn.no profil. 
 

 

Nedsalget som var her i februar var av våpen som hadde en gjennomsnitts alder på over 4 år; nye varer trengte den plassen disse holdt. 
 
- bransje tilknyttet: innkjøp XXL 

Edited by Pinch
Trodde bransje tilknytning skulle komme i signaturen?
  • Like 5
  • Thanks 4
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
På 19.5.2020 den 13.01, Skarvekongen skrev:

.....

iflg betjeningen på XXL Sfj skal de også kutte ut ammo bortsett fra Norma. Jeg finner det litt merkelig at de beholder den mest overprisede ammoen. 

Ikkje så underleg dette. 

Det er veldig mange som snur ryggen til alt som ikkje har norma sin logo på. Er det dyrt så skyter dei bare mindre...

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
3 hours ago, Ei tohi varjata said:

Javel? Hvorfor det?

 

Dette venter du vel ikke svar på, Ole? @Target har forumrekord i å slenge ut ikke-underbygde påstander. Det har vi jo sett i hans mange tråder med frenetiske angrep på Den Norske Turistforening, her er hans siste:

 

https://www.kammeret.no/topic/92560-fondsbu-stenges/

 

Han hevder hans DNT-motstand skyldes hensynet til villreinen, men vil ikke gå inn på andre mulige problemer for reinen, eller hvordan alternativene til DNT kan påvirke villreinstammene. Det må vi gå til andre kilder for å finne:

 

https://www.nationen.no/motkultur/kronikk/reinen-sliter-med-mer-enn-skrantesyke/

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Target said:

Dårligere service enn det Skitt Jakt bedriver, er ikke mulig å oppdrive. Møkkafolk!

Det kan vel oppleves subjektivt, holder du samme tonen i butikken til Skitt Jakt som her på Kammeret er det ikke sikkert de er så servicevennlige😀

 

Jeg har aldri opplevd dårlig service hos Skitt Jakt, men som de fleste andre steder har jeg favoritter blant betjeningen der også

 

Link to comment
Share on other sites

Her i Stavanger er i alle fall XXL stor på våpen enda . Vi får se om det varer. De har to gode konkurrenter innen 20 min kjøring , så om de gir seg gjør det ikke så mye. Det eneste er at det er enkelt å stikke ned der for å kjøpe en pakke haglpatroner. Jeg kan rusle dit i stedet for å sette meg i bilen.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
On 3/1/2021 at 7:24 PM, Robinson said:

Her i Stavanger er i alle fall XXL stor på våpen enda . Vi får se om det varer. De har to gode konkurrenter innen 20 min kjøring , så om de gir seg gjør det ikke så mye. Det eneste er at det er enkelt å stikke ned der for å kjøpe en pakke haglpatroner. Jeg kan rusle dit i stedet for å sette meg i bilen.

 

De hadde en konkurrent hos G-sport/max i nabobygget intill i fjor, da de også sluttet å selge Guns & Ammo. De selger fortsatt sluker og stilongs da...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...