Jump to content

Prisvurdering Remington 700 VSSF II i kaliber 223


Svartsky

Recommended Posts

Hei. Har en remington 700vssf i kaliber 223. 

God børse, men for tung til å bli valgt med som børse nr 2 på ryggen når jeg er på rypejakt. 

 

Riflestigning: 1-12

Synst stokk

Tasco 3-9×40 kikkert (ikke noen kvalitetskikkert, men jeg treffer blink) 

Montasje, selvfølgelig. 

Rustfri

Jeg har skutt 200-400 skudd med den. 

Langt varmint løp. Cm

Vekt med kikkert: 4,7kg

Hel og pen, tatt godt vare på. 

Samler 3skudd på alle norske valører. 

 

Noen som kan si noe om brukt pris på denne? 

 

20200513_195243.jpg

20200513_195251.jpg

20200513_195357.jpg

20200513_195311.jpg

20200513_195305.jpg

20200513_195335.jpg

Edited by Svartsky
Glemte bilder
Link to comment
Share on other sites

Kommer veldig an på når den er kjøpt, J&F har jo jekket opp prisene på Remington til fantasinivå, noe er vel pga dollarkurs, men generelt latterlig mye dyrere enn de burde være.

 

Men et sted mellom 15-20k.

 

En XCR Compact Tactical i 308 gikk nettopp for 5000, den koster 25 i butikk nå.

Det er lite/ingen sammenheng mellom prisen og det man får.

Link to comment
Share on other sites

"LITT"!?!?!?

Tidenes underdrivelse...

Aldri i verden at en fabrikkny Remington er i nærheten av Sako 85/S20, Sauer STR/MAX, Mauser M12 etc etc, selv om den får en ny stokk og litt fetere pipe. 

Før stemte prisene mye bedre, og selv om de var dyre, så var ikke prisen helt tullete da de "spesielle" Remington kommer med noe av det bedre av fabrikkstokker laget av Greyboe, HS, B&C etc.

Link to comment
Share on other sites

Ok skjønner kor landet ligg. Eg meinar eg har ein godkjent søknad på .223 liggande og ser meg litt rundt. 

Gjekk inn på brownells og såg på timney avtrekk.

Var iverfall dyrt nok ja 3-4 tusen og deromkring. No er det jo ikkje sikkert at ein treng skifta da, men eg er litt avhengig av lett avtrekk for og skyta bra.

Edited by Sitka
Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Sitka skrev:

Gjekk inn på brownells og såg på timney avtrekk.

Var iverfall dyrt nok ja 3-4 tusen og deromkring. No er det jo ikkje sikkert at ein treng skifta da, men eg er litt avhengig av lett avtrekk for og skyta bra.

Det originale avtrekket er fullt justerbart på denne børsa, og det er ingen heksekunst å få det rimelig perfekt. Grunnjusteringen greier de fleste selv, men jeg har opplevd at en også må polere for å få den helt perfekt, da må avtrekkeren tas ut, litt mer jobb. Dette er en topp børse- og avtrekket er rimelig lett å fikse. Grunnprinsippet finner du her: 

Forøvrig er en VSSF-en meget bra børse, men originalt er avtrekkeren justert til "Amerikansk avtrekk"- dvs. at en ikke skal kunne nappe av et skudd og bli saksøkt.  Noen jaktbørse i Norsk format er det ikke, men til det bruket den er tiltenkt er den i toppklasse. 

Edited by asterix
Skrivefeil
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Er vell en HS presisjon stokk som står på, såvidt jeg har skjønt.Avtrekket er justert ned til rett over kiloen. Det originale avtrekket var grusomt tungt, ved skyting uten anlegg så var det ikke alltid jeg rakk å trekke av før jeg kveltest ved å kun legge jevnt trykk og øke på :)

Nå passer den meg bedre vertfall. Men kan enkelt justeres selv igjen om den skifter eier. 

 

Link to comment
Share on other sites

16 minutter siden, Svartsky skrev:

Er vell en HS presisjon stokk som står på, såvidt jeg har skjønt.

Stemmer det, HS med innstøpt alu-beddeblokk. Originalstokken er litt kort  for folk flest. Alublokka kan være litt romslig, så denne kan trygt  beddes i tillegg. De gamle VSSF/VSF er meget presise og gode våpen- som mange ganger går for en latterlig lav pris- mest på grunn av intet reelt bruksområde her til lands.

Link to comment
Share on other sites

Fyrstemann må ta tapet med andre ord. Kan heller ikkje forventa at ho er så brennheit på bruktmarkedet dersom ein vil selga ho vidare med mindre ein er litt heldig da. Ser kul ut børsa da, det må eg sei, blir kanskje litt lang med dempar.

Kan jo kappa men da forsvinn jo litt av vitsen med heile geværet på ein måte.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel få, i hvert fall her inne, som kjøper en brukt Remington 700, for å bruke den i opprinnelig utførelse (gjelder særlig de korte låskassene). Vi er ute etter ei børse vi kan slakte, for så å bygge noe gromt. Også kalt donorbørse. Der av gjenspeiles bruktprisen. Vi er kjipinger. Kan vente deg ut til du selger billig  ;) At det finnes mange på Finn er heller ikke i ditt favør. Vi ser potensialet, for det er der absolutt. Ingen fancy fatbolt. Kun to solide låsklakker. En sylindrisk stiv kasse. Et originalavtrekk som i de aller fleste tilfeller kan stilles meget bra. Om ikke, så kan nesten alt kjøpes til den kassen. 

Ingenting i veien med børsa di. Kunne blitt ei grei jaktfeltbørse med f. eks en Bifrost stokk. HS stokken er konge til jakt. Det er bare markedet som er sånn ;)

 

 

Edited by Ruger #1
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Men ts har jo ikkje klagd seg då, men kanskje lika greit og få høyra det «som da er»

viss ein ser litt på Finn og for .223 så er det ein del fantasiprisar der. Og ein del objekt som har blitt forsøkt solgt gjentatte gonger utan at selgar tar «poenget».

Er jo alltid ein viss risiko ved bruktkjøp så skal det vera vits i så må prisen vera vesentleg lavare enn nytt.

Så er det jo og forskjell brukt til brukt, noko er meir risiko og kjøpa enn andre ting, noko er meir lettsolgt og noko er meir eller mindre umogleg og bli kvitt, må omtrent gi da vekk.

Eg hadde ein gong ein lee loader til 6,5x55, den vart seld i løpet av ca 5 minutt, eg har også hatt ting på Finn som det har tatt årevis og avhende.

Ikkje nødvendigvis pga høg pris men er litt sært/ liten marknad.

 

 

Edited by Sitka
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Ruger #1 said:

Det er vel få, i hvert fall her inne, som kjøper en brukt Remington 700, for å bruke den i opprinnelig utførelse (gjelder særlig de korte låskassene). Vi er ute etter ei børse vi kan slakte, for så å bygge noe gromt. Også kalt donorbørse. Der av gjenspeiles bruktprisen. Vi er kjipinger. Kan vente deg ut til du selger billig  ;) At det finnes mange på Finn er heller ikke i ditt favør. Vi ser potensialet, for det er der absolutt. Ingen fancy fatbolt. Kun to solide låsklakker. En sylindrisk stiv kasse. Et originalavtrekk som i de aller fleste tilfeller kan stilles meget bra. Om ikke, så kan nesten alt kjøpes til den kassen. 

Ingenting i veien med børsa di. Kunne blitt ei grei jaktfeltbørse med f. eks en Bifrost stokk. HS stokken er konge til jakt. Det er bare markedet som er sånn ;)

 

 

 

Har ingen håp om å få 10K for børsa altså, bare så det er sagt. Ikke aner jeg hva den koster ny heller. 

Men det er forskjell på 700 børsene, det finnes jo hundre forskjellige modeller, noen mer ettertraktet en andre kanskje. 

Siden i går har det kommet inn mange meldinger her med folk som som vil kjøpe. Så et vist marked er det nok. 

Hadde jeg skutt mer jaktfelt så har jeg garantert beholdt den og byttet stokk :)

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...