Duperbrynte Posted May 13, 2020 Share Posted May 13, 2020 Jeg har kjøpt meg en Weihrauch HW97K STL og er på utkikk etter riktige smøremidler til denne. Jeg tenker å ta den i fra hverandre og polere litt og det virker som om det er brukt i overkant mye lube fra fabrikkens side. Hva er best av smøremidler å bruke på disse? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pondus63 Posted May 13, 2020 Share Posted May 13, 2020 Nå har ikke jeg åpnet mine HW, har latt de være som de er fra frabrikk og det har funket helt fint På andre jeg har mekket på har jeg brukt denne https://www.biltema.no/bilpleie/smoremiddel/fett/molybdendisulfidfett-mos2-2000017182 Ellers finner du mye info på Weihrauch owners forum https://www.tapatalk.com/groups/weihrauchowners/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duperbrynte Posted May 14, 2020 Author Share Posted May 14, 2020 21 hours ago, pondus63 said: Nå har ikke jeg åpnet mine HW, har latt de være som de er fra frabrikk og det har funket helt fint På andre jeg har mekket på har jeg brukt denne https://www.biltema.no/bilpleie/smoremiddel/fett/molybdendisulfidfett-mos2-2000017182 Ellers finner du mye info på Weihrauch owners forum https://www.tapatalk.com/groups/weihrauchowners/ Takk for svar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morton Posted May 23, 2020 Share Posted May 23, 2020 (edited) Altså, det er et kjent problem med Weihrauch riflene. De hiver inne en eller annen brun guffe i geværet. Og altfor mye av det. Resultatet er av og til at du får dieseling. Dvs, fettet før stemplet antenner pga av trykket (som i en dieselemotor) og pakningen smelter og får skader. Jeg plukket fra hverandre min HW95K etter bare ett par hundre skudd og fant en deformert pakning + mye drit inni. Tror mange Weihrauch eiere har slike skader uten at de vet det. Siden jeg hadde demontert rifla satte jeg like godt inn et TbT tuning kit. (andre videolink). Min HW95 hadde også veldig mye "spjoiiing" etter skudd og det forsvant med dette kittet. Men det viktigste er at fjær, kammer, pakning, stempel blir helt rengjort og satt inn med riktig smøring og riktig mengde. Se på disse videoene så ser du hvordan det gjøres og hvor lite moly som eg. skal påføres. https://www.youtube.com/watch?v=Wr_GLB-DSxU https://www.youtube.com/watch?v=SICKB_NRSjA&feature=emb_title Edited May 24, 2020 by Morton Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.