Jump to content

BOYDS stokk uten kryssbolt og skruehylse?!


Recommended Posts

Ja da kom en Boyds stokk i posten til et lite mauserprosjekt, sånn for moro skyld. Både Brownells, Jakt&Friluft og Jaktdepotet selger disse, kanskje flere også. At det ble en Boyds handlet mest om prisen for en justerbar stokk til 3 1/2 laken, ikke billig men overkommelig. Har lest meg gjennom noen tråder om Boyds her på Kammeret nå, men fant ingen som omhandler disse spørsmålene. Prøver meg derfor her under børsemaker og prosjekt... 🧐

 

--->Stokken kom til min forundring uten KRYSSBOLT (Recoil Lug)  👈

Ikke kan jeg se at denne er integrert i laminatstokken heller (kun en svartmalt ring på siden av stokken). Ikke står det noe om det i medfølgende dokumentasjon, og ikke har jeg funnet det på nettsiden til forhandlerne.

 

--->Og den hadde heller ikke BAKRE SKRUEHYLSE (Rear tang action screw stock ferrules) 👈

 

 

Dette forundrer meg, i alle fall at den manglet kryssbolt. Jeg er av den oppfatning at å montere jernet i stokken og fyre løs uten disse to komponentene vil bidra til en dårligere presisjon, og fare for at stokken til slutt sprekker. 😩 Skruehylsen er en kurant jobb å montere, men kryssbolt...litt mere innfløkt for en legmann.

 

Tenker jeg feil, eller er det en svakhet hos Boyds og forhandlerne her? Jeg imøteser noen innspill fra folket 🤠

 

sammenligning kryssbolt.JPG

Edited by TS
skriveleif
Link to comment
Share on other sites

14 minutter siden, Chiefen.v-2 skrev:

Det er limt en harvedplugg i boydsstokken.

Takk for info. PS: tenker du at en slik limt hardvedplugg er tilstrekkelig Chiefen.v-2? Sånn innenfor 16-meteren i alle fall, for å si det sånn...

 

Bare spør for å få litt mer fred i sjela dersom jeg kan slå meg til ro med at det funker. 🥶 Bedding blir det med Brownells Gel Acraglass, by the way 🤠

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...