Jump to content

Welrod-spørsmål


Recommended Posts

Er det noen der ute som har klart å fjerne front-skruen på en Welrod MkII slik at man kan få ut innmaten i demperen?? Jeg vil gjerne høre det hvis noen har noen gode tips.

Edited by LarryF
Link to comment
Share on other sites

Ja, det går å skru den ut, men det er verktøymerker på min. Disse merkene var allerede da jeg kjøpte den, så jeg har ikke vært spesiellt forsiktig når jeg åpnet den igjen. Burde vel lage noe lignende som brukes på oljefilter, som strammer jevnt rundt hele mutteren. 

Link to comment
Share on other sites

16 timer siden, psg-1 skrev:

Ja, det går å skru den ut, men det er verktøymerker på min. Disse merkene var allerede da jeg kjøpte den, så jeg har ikke vært spesiellt forsiktig når jeg åpnet den igjen. Burde vel lage noe lignende som brukes på oljefilter, som strammer jevnt rundt hele mutteren. 

Takk for svar!

Jeg har forsøkt med noe Cano Kroil-olje for å løse opp litt, men jeg er bekymret for at det kanskje er rust innvendig i gjengene. Min er uten verktøysmerker og jeg vil gjerne holde den slik. Jeg har forsøkt en kombinasjon av en konisk flammedemper og gummibit, men den er ikke til å rikke. Jeg antar at det er vanlige gjenger på den og ikke links?? 

 

Fine bilder forresten.

Link to comment
Share on other sites

Prøv å varme selve demperen med varmluft-pistol, og spraye minus 50 på skruen, kanskje det kan få den til å løsne. Men jeg vet ikke hvordan dette kan påvirke radiumet på forsiktet. Vanlige gjenger, ja. 

 

Har noen gamle bilder fra første gang jeg åpnet min. Har et prosjekt med å innstallere nye gummibafler for å erstatte de gamle utslitte. Den jeg har åpnet, er den jeg skyter med. Den andre er finere, og skytes ikke med. 

 

Den er ganske treffsikker, traff en halvfigur på første forsøk på 100m. Måtte sikte ca en halvfigur over. 

 

 

 

 

Welrod demontert 001.JPG

Welrod demontert, lyddemper baffler 001.JPG

Edited by psg-1
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...