Jump to content

Viltkjøleskap


BlackHillsRoy

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Ja her var det stille....

 

så det betyr vel at den jevne jeger mørner kjøttet på låven/garasjen/kjelleren/bak inngangsdøra/på barnerommet osv....😂

 

jeg har lagd meg en lade bu i eget isolert rom i garasjen (det som skulle ha vært sportsbod), har holdt av ene hjørnet til mørning av vilt. Er ca 118x120 plass bak døra. Tanken var først å henge viltet der, så kom skap/eller bygge kjøle rom på banen. Håpet at det var en del erfaring med dette her på forumet.

Link to comment
Share on other sites

Med mykje dyr på kvota og temperaturer opp mot 20 grader i september og fortsatt alt for varmt i oktober enkelte år, er dette ei reell utfordring. Vi har forsøkt å leige kjøl eit par ganger, men det er for tett og ikkje god nok sirkulasjon - eg har ikkje vore fornøgd, ein luftig låve med fornuftige temperaturer fungerer bedre. Men no sto det i annonsen at det var god sirkulasjon i desse skapa, so kan være desse fungerer bedre enn kjøl?

Link to comment
Share on other sites

For oss som driver bukkejakt, reinsjakt eller hjortejakt på ettersommer/tidlig høst er kjølemuligheter et "must". Jeg synes det største viltkjøleskapet ser veldig bra ut, men det koster antagelig skjorta (og buksa med?). På den andre siden, skal du bygge et kjølerom etter Norcools arbeidsbeskrivelse, kjøpe et Coolmaster Cu350 (eller 450) kjøleaggregat pluss nødvendige materialer, vil også kronene rulle. Skulle gjerne visst prisen på viltkjøleskapet.

 

Det står en del om å bygge kjølerom i denne tråden:

 

Link to comment
Share on other sites

Bladet Jeger hadde en vel en «test» av et slikt skap en gang i tiden. Jeg mener prisen var drøye 20000,- , men husker ikke detaljene om størrelse og slikt. Nå har vel NOK svekket seg betydelig mot € siden jeg leste testen.

Jeg mener det var Våpenloftet som importerte skapene, så de kan sikkert bidra med mer nøyaktig pris.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kjøpte et brukt kjølehjørne på Finn for 2000 kr. for noen år siden. Tok ut alle hyllene og satte inn tverrstang. Får inn 4 ikke alt for store hjort. Har reddet oss fra problem med fluer og tidlig hjemreise  på grunn av varme. Dette ble særlig aktuelt når jaktstart på hjort ble satt til 1. September  

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...