Jump to content

Kikkert merke til zeiss


ctm-4

Recommended Posts

2 timer siden, AKL skrev:

Tipper du må sende inn kikkerten.Tviler på at Zeiss Norge sender fra seg klistremerker. 

 

Nå er det strengt tatt ikke bare et klistremerke, men et lite merke i et eller annet metall med lim på baksiden og krum i fasongen for å passe ganske nøyaktig i forsenkningen til merket på kikkerten Så jeg er ikke sikker på om det passer på en hvilken som helst kinakikkert som skal styles. 

Dermed kan det hende de sender deg et i posten. De sender i hvert fall lokk til justeringstårn i posten. De er ganske tydelig merket med Z de også.

 

Kjøpte Zeiss håndkikkert i fjor og oppdaget med en gang at nevnte merke var løst. Plukket det av og en liten dråpe lynlim fikset det.

 

Ellers finnes det drøssevis med Zeiss-merker på ebay, om det er et som passer din kikkert vet jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

57 minutter siden, Swift skrev:

 

Nå er det strengt tatt ikke bare et klistremerke, men et lite merke i et eller annet metall med lim på baksiden og krum i fasongen for å passe ganske nøyaktig i forsenkningen til merket på kikkerten Så jeg er ikke sikker på om det passer på en hvilken som helst kinakikkert som skal styles. 

Dermed kan det hende de sender deg et i posten. De sender i hvert fall lokk til justeringstårn i posten. De er ganske tydelig merket med Z de også.

 

Kjøpte Zeiss håndkikkert i fjor og oppdaget med en gang at nevnte merke var løst. Plukket det av og en liten dråpe lynlim fikset det.

 

Ellers finnes det drøssevis med Zeiss-merker på ebay, om det er et som passer din kikkert vet jeg ikke.

Finnes det drøssevis med merker på ebay? Finner ikke en drit der jeg. Og zeiss norge sendte jeg mail til for over en uke siden og ikke fått svar engang..

Link to comment
Share on other sites

Det var jo dumt for deg at du ikke finner noe på ebay og ikke får svar.

 

Jeg kjøpte diverse klistremerker i alt fra mikro til stor på ebay i forbindelse med jubileumsfeiring av en "zeissoman", fikk til og med litt stash fra Zeiss i Norge.

 

De gangene jeg har hatt behov for kontakt med dem har svaret kommet med en gang, og jeg trodde det var vanlig. De er, i mine øyne, kjente for rask og veldig god service.

 

Hadde jeg visst at du allerede hadde vært i kontakt med Zeiss og sjekket ebay, hadde jeg selvfølgelig ikke foreslått det. Men nå kom jo ikke det frem i ditt første innlegg, så da prøvde jeg.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...