Jump to content

Troy PAR - gammel pumpehåndtak vs ny?


Rausheim

Recommended Posts

Leker litt med tanken om å kjøpe ei i 223 og ei i 308 til neste år (eller når garderoben utvides til 8).

 

Men, jeg vil ha vertikalgrep da jeg har det på AR15 riflene mine. Spørsmålet mitt er om hva er forskjellen mellom det nye og det gamle håndtaket? Det gamle håndtaket er jo en smal sak å sette sånt på, men de nye, åssen ser det ut under håndtaket?

 

Får man kjøpt kit til å bygge om til gammel versjon?

 

Og siden jeg først spør, er det noen andre alternativer til rett-trekker AR som er i handelen på berget og ikke koster skjorta?

Link to comment
Share on other sites

Lett å se at vertikalgrep på denne faktisk kan noe for seg. For å sitere en danske, det skal pumpes med autoritet!

Spesielt fremover må det brukes nok kraft/fart til at bolten låses korrekt og da kan et vertikalgrep hjelpe så man slipper å gripe så krampaktig. 

 

Problemet med vertikalgrep på det gamle håndtaket var at da hang dette i bare nedre rail og denne hadde en tendens til å gi etter og bøye seg. Tror du må få 3D-printet et nytt rundt-gripende håndtak som er festet på samme måten som det nye og hvor du fester en rail i bunnen for vertikalgrepet. Kanskje med spor for en stålskinne på innsiden for ekstra oppstiving og så skrus rail-seksjonen fast til denne.

 

Jeg mener det var en tråd her hvor noen hadde 3D-printet et nytt slikt grep som fungerte bra.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...