Jump to content

Meostar R1r


EmilJ

Recommended Posts

Hei,

 

Skal kjøpe mitt første kikkertsikte som skal stå på en bar mk2 30-06. (skyter links)

Skal brukes til bane/trening, rådyr og rev.

Vurderer og kjøpe nytt fra butikk. Er denne kikkerten verd kr 11.000,- eller er det andre soleklare kandidater i dette prissjiktet?

For meg er det samme hva som står på på kikkerten, men har forstått at 2.hånds verdien er noe høyere om det står swaro, zeiss og kahles på siden.

Vurderer jo selvfølgelig å fleske til med en z8 2.3-18x56 i håp om og ikke trenge kjøpe optikk på mange år. 

 

Hva ville dere kjøpt om dere skulle kjøpt første kikkert i 2020?

Link to comment
Share on other sites

Zeiss V6 2-12x50  , eller Zeiss HT 3-12x56 😀

Topp optikk, og begge er jo ute på vårkampanje i vårt langstrakte land, så det er jo vinn-vinn om du øker budsjettet med et par "pubturer"🤗 

 

Vil anbefale deg å oppsøke nærmeste faghandel og se hvilket sikte du liker best.

Det er dine øyne som bestemmer, ikke hva andre mener. 

 

Lykke til.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 timer siden, EmilJ skrev:

Vurderer jo selvfølgelig å fleske til med en z8 2.3-18x56 i håp om og ikke trenge kjøpe optikk på mange år. 

 

Buy once, cry once 😎

 

Kjøp Z8i først som sist, så får du du det beste med en gang og slipper å tenke på "hva om jeg hadde..." i ettertid.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

53 minutter siden, Bell skrev:

 

Buy once, cry once 😎

 

Kjøp Z8i først som sist, så får du du det beste med en gang og slipper å tenke på "hva om jeg hadde..." i ettertid.

Plutselig finner man ut at man skulle hatt mer eller mindre forstørrelse, ffp retikkel i juletreutforming, eller noe som er lettere, eller at man rett og slett ikke hadde behov for en så dyr kikkert. Da er man glad for å ha noe som ikke kostet skjorta til å begynne med.  Skal du kjøpe dyr første kikkert hadde jeg heller funnet en z6i, helst brukt.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg er fornøyd med min R1r 3-12x56. Du får de brukte på finn.no ned til 6-7.000,- hvis du er heldig.

Flott kikkert mens man finner ut hva man egentlig har brukt for. Jeg tenkte slik og så endte det opp med at den har blitt sittende på børsa.😊

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

På 26.4.2020 den 15.53, EmilJ skrev:

Hva ville dere kjøpt om dere skulle kjøpt første kikkert i 2020?

 

Meopta er gode kikkerter. Så gode at man skal ha gode øyne, eller jakte under særdeles krevende (mørke) forhold, for å få nytte av ZeLeSwa til 2-3-dobbel pris.

 

Du kan jo slå til på denne, mens du tenker deg om (noe slitasje på coatingen gir litt prutningsmonn):

 

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=176638989

Edited by Jegermeistern
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Liten oppdatering. 

Første kikkert ble V6 2.5-15x56 og er veldig fornøyd med valget. Denne ble brukt til rådyr, hjort og elgjakt både i dagslys og måneskinn. Skyteavstand ble fra 20m under smyg og lengre avstand på postjakt. 

 

Ja, jeg ønsker meg ett 1-4/1-6 kikkert pga vekt, men det er strengt tatt ikke nødvendig😅

 

Ble ikke så jeg fikk testet meopta og kahles i praktisk jakt, men er egentlig sikker på at jeg ville blitt like fornøyd med disse. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...