Jump to content

Ryggsekk hytte til hytte


Harki

Recommended Posts

Er ute etter ny ryggsekk for hytte til hytte tur til sommer bruk, og vil ha noe annet enn min gamle Lill-Sport og Norrøna. Kunne tenkt meg noe med "air-flow" i ryggen, ala Bergans Vengetind, men med stropper som gjør det mulig å henge liten sovepose etc på undersiden. Ser i utgangspunktet for meg volum 40-55 liter. Noen gode forslag? 

Link to comment
Share on other sites

Personlig synes jeg at det er bra med en såpass stor sekk at man ikke trenger å henge feks sovepose på utsiden. 

Det er bra med en sekk med mange innstillingsmuligheter, på min savner jeg at jeg kan flytte reimene sideveis.

Det finnes jo mange dyre lettvektssekker, men jeg vet ikke hvor stabile de er med last. Det finnes mange tester på 

nett, du får kanskje google litt.

Link to comment
Share on other sites

On 4/23/2020 at 10:12 PM, Tord said:

Ville tatt en titt på Gregory Baltoro 

 


Takker for tips om Gregory sekker!

 

Ser ut til at den utgaven de har som heter Zulu kan være av den type jeg er på utkikk etter. Enten 40 eller 55. Jeg skal se om jeg finner en forhandler i Bergen eller omegn hvor jeg kan få sett og prøvd disse. 

 

Sekken sin hoved misjon er hytte til hytte (betjente hytter) midt på sommeren, hvor man har 4-5 overnattinger og pakker lett. Jeg har flere sekker fra før, men er "litt" lei sekker som klistrer seg til hele ryggen og gjør en konstant klam. Tursekken jeg fortsatt bruker på dagsturer er en 20+ år gammel Berghaus airflow sekk. Har prøvd og kjøpt andre sekker,  men ender alltid opp med å finne fram gamle sekken igjen...

Link to comment
Share on other sites

Arc'teryx Bora AR 50 kan også nevnes. Beste sekken jeg noen gang har hatt. Vurderte Gregory Baltoro, men siden jeg ikke skulle betale sekken selv så gikk jeg for Bora AR. Har definitivt ikke angret. På tilbud på vpg nå ser jeg. Nesten så jeg vurderer å kjøpe en til.. 

Link to comment
Share on other sites

På 23.4.2020 den 14.28, Harki skrev:

Er ute etter ny ryggsekk for hytte til hytte tur til sommer bruk

Jeg har mange sekker i forskjellige størrelser, men til ditt bruksområde vil jeg tro denne er dette en bra sekk. Solid, selv om den virker spinker, jeg bruker sekken mye til lett tur -> opp til 15-20Kg.: https://www.bergans.com/no/herre/tilbehor-og-turutstyr/ryggsekker/helium-55-solid-charcoal-waxed-yellow?att=NTU=&gclid=CjwKCAjw4pT1BRBUEiwAm5QuR4u_zVRbdNFPO_P0BDx2uyIbReErYwIIfs-G-Bu8_OQinA9EexHTYhoCyPEQAvD_BwE

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...